Miközben az Amazon hazánkban még mindig csak tervezgeti az indulását, a vállalat legnagyobb, amerikai piacán komoly csapást szenvedett el: a Nintendo egy vitát követően kivonult az online áruház kínálatából.
Az amerikai Amazon böngészése során szembetűnhet, hogy több, korábban közvetlenül az Amazon által árult Nintendo-termék eltűnt a kínálatból. A Bloomberg beszámolója szerint a háttérben az áll, hogy a Nintendo felfedezte: egyes harmadik féltől származó eladók olcsóbban kínálnak hivatalosnak tűnő termékeket az oldalon. Ezeket a termékeket feltehetően Délkelet-Ázsiából szerezték be, majd az amerikai Amazonon keresztül értékesítették, így alákínálva a japán cég hivatalos árazásának.
Az Amazon megpróbálta megnyugtatni a Nintendót: azzal érvelt, hogy eredetiségi címkéket ragasztanak majd a termékekre, ám a Nintendo ezt nem tartotta megfelelő garanciának. A japán vállalat ezért úgy döntött, hogy eltávolítja termékeit az Amazon amerikai felületéről. A Bloomberg kérdésére válaszolva az Amazon szóvivője csak annyit közölt: a Nintendoval való kapcsolatukat illető állítások „pontatlanok”, de részleteket nem közölt.
A döntés súlyos következményekkel járt: az Amazon nem vehetett részt a Nintendo Switch 2 amerikai premierjében, pedig a konzol a megjelenése óta rekordokat dönt. A június eleji rajtot követő első négy napban világszerte több mint 3,5 millió darabot adtak el belőle – kétszer annyit, mint az eredeti Switch esetében. Még lenyűgözőbb, hogy az Egyesült Államokban 1,1 millió példány fogyott a megjelenés hetében – mindezt úgy, hogy a termék nem volt közvetlenül elérhető az ország legnagyobb online boltjában, az Amazonon. Ezzel a Switch 2 megdöntötte a PlayStation 2 2000 októberében felállított amerikai startrekordját.
A Nintendo termékei – beleértve a Switch 2-t is – továbbra is megvásárolhatók többek között Japánban, az Egyesült Királyságban és Kanadában. Ugyanakkor az amerikai Amazon önmagában a Nintendo globális online értékesítéseinek közel kétharmadát adja, így a kivonulás komoly stratégiai döntésnek számít.



