Once Human: konzolokra is ellátogat a free-to-play posztapokaliptikus túlélősdije [VIDEO]

A posztapokaliptikus, többjátékos túlélőjáték eddig csak PC-n és mobilon volt elérhető, de most konzolokra is megérkezik, és vele együtt minden őrület, amit csak a csillagpor hozhat.

 

A múlt heti pletykák ezúttal sem tévedtek: több projektnek is annyi, és bizony a korábban elit csapatnak emlegetett stúdiónak is kaputt…

A Microsoft Gaming megkezdte a múlt hét óta várt széleskörű elbocsátások folyamatát, írja Jason Schreier, a Bloomberg szerkesztője. Az Activision leányvállalata és a Candy Crush-t fejlesztő King a terveket ismerő személyek szerint a személyzet 10%-át, azaz körülbelül 200 munkahelyet fog leépíteni. Más európai irodák (például a ZeniMax Media) szintén létszámleépítésre számíthatnak. Az egyesült államokbeli leányvállalatok a nap folyamán megtudták, hogy az egyes irodáknál hány munkahelyet szüntetnek meg. A lépés a negyedik tömeges elbocsátás a Microsoft Gamingnél az elmúlt másfél évben. A Variety szerint a Microsoft egésze várhatóan a munkaerő 4%-át, azaz nagyjából 9000 alkalmazottat bocsát el. Nem világos, hogy a Microsoft Gaming egészét hány alkalmazott fogja érinteni. Íme Phil Spencer, az Xbox-vezér közleménye a Windows Central jóvoltából:

„Ma olyan döntéseket teszünk, amelyek hatással lesznek a kollégákra az egész szervezetünkben. Annak érdekében, hogy a Gaming tartósan sikeres legyen, és hogy a stratégiai növekedési területekre összpontosíthassunk, az üzletág bizonyos területein megszűntetjük vagy csökkentjük a munkát, és követjük a Microsoft példáját a vezetési rétegek eltávolításában, hogy növeljük az agilitást és a hatékonyságot. A ma érintettek iránti tiszteletből a mai értesítések és a szervezeti átalakítások részleteit az elkövetkező napokban osztják meg a csoportvezetők.

Elismerem, hogy ezek a változások egy olyan időszakban jönnek, amikor több játékosunk, játékunk és játékóránk van mint valaha. Platformunk, hardverünk és játékmenetünk még soha nem tűnt erősebbnek. A mostani sikerek a korábban meghozott kemény döntéseken alapulnak. Most kell meghoznunk a döntéseket, hogy a következő években is sikeresek maradhassunk, és ennek a stratégiának kulcsfontosságú része az a fegyelem, hogy a legerősebb lehetőségeket rangsoroljuk. Megvédjük azt, ami virágzik, és a legnagyobb potenciállal rendelkező területekre összpontosítjuk erőfeszítéseinket, miközben teljesítjük a vállalat által az üzletágunkkal szemben támasztott elvárásokat. Ez a fókuszált megközelítés azt jelenti, hogy a következő generációk számára is kivételes játékokat és élményeket tudunk nyújtani a játékosoknak.

Lehetőségeink prioritásainak meghatározása alapvető fontosságú, de ez nem csökkenti ennek a pillanatnak a jelentőségét. Egyszerűen fogalmazva, nem tartanánk ott, ahol ma tartunk azoknak az ideje, energiája és kreativitása nélkül, akiknek a szerepét ez befolyásolja. Ezek a döntések nem az érintettek tehetségét, kreativitását és elkötelezettségét tükrözik. Lendületünk nem véletlen – ez a csapataink több éves odaadó munkájának eredménye. Az emberi erőforrási részleg közvetlenül együttműködik az érintett alkalmazottakkal, hogy a végkielégítési tervben szereplő juttatásokat (a helyi törvényekkel összhangban) biztosítsa, beleértve a fizetést, az egészségügyi ellátást és a munkaközvetítési forrásokat, hogy támogassa az átmenetet. Azokat a munkatársakat, akiknek a szerepkörét megszüntették, arra bátorítjuk, hogy keressenek nyitott pozíciókat a Microsoft Gamingben, ahol a pályázataikat elsőbbségi elbírálásban részesítjük. Köszönjük mindenkinek, aki kultúránkat, termékeinket és közösségünket alakította. Mély megbecsüléssel és tisztelettel tekintünk előre mindazok felé, akik hozzájárultak ehhez az úthoz,” írta Spencer.

A Windoes Central szerint a Microsoft Gaming bezárja a Santa Monica-i székhelyű The Initiative stúdiót, és törli a 2020 decemberében bejelentett Perfect Dark rebootot a tömeges elbocsátások közepette. Az Xbox Games Studio vezetője, Matt Booty a következő belsős emailt osztotta meg ennek kapcsán: „Phil Spencer megjegyzése után szeretnék többet elmondani a stúdiók üzleti egységeinek változásairól. Úgy döntöttünk, hogy leállítjuk a Perfect Dark és az Everwild fejlesztését, valamint több, még be nem jelentett projektet is leállítunk a portfóliónkban. Ennek részeként bezárjuk az egyik stúdiónkat, a The Initiative-ot. Ezek a döntések, valamint a csapatainkat érintő egyéb változások egy szélesebb körű erőfeszítést tükröznek, amelynek célja a prioritások kiigazítása és az erőforrások összpontosítása, hogy csapatainkat sikeresebbé tegyük a változó iparági környezetben. Nem könnyelműen hoztuk meg ezeket a döntéseket, mivel minden egyes projekt és csapat több évnyi erőfeszítést, fantáziát és elkötelezettséget jelent.

Általános portfólióstratégiánk változatlan: olyan játékokat készítünk, amelyek izgalomba hozzák a játékosokat, tovább fejlesztjük legnagyobb franchise-ainkat, és új történeteket, világokat és karaktereket hozunk létre. Több mint 40 projektünk van aktív fejlesztés alatt, továbbra is lendületben vannak az ősszel megjelenő címeink, és 2026-ra is erős a kínálatunk. A közvetlenül érintettek számára szorosan együttműködünk a HR-rel és a stúdió vezetésével, hogy támogatást nyújtsunk, beleértve a végkielégítést, a karrier átmenethez nyújtott segítséget, és ahol lehetséges, más csapatokban betöltött szerepek felfedezésének lehetőségét. Mindenkinek a stúdiónkban: köszönjük. Kreativitásotok és rugalmasságotok továbbra is meghatározza, hogy kik vagyunk. Hiszek csapataink erejében és abban az irányban, amelyet az előttünk álló úton követünk,” írta Booty.

A The Elder Scrolls Online-ot fejlesztő stúdió, a ZeniMax Online Studios új MMORPG-je is törölve lett a Bloomberg szerint. A Blackbird kódnevű projekt 2018 óta volt fejlesztés alatt. Ez lett volna a ZeniMax Online Studios első vadonatúj projektje a 2014-ben indult The Elder Scrolls Online óta. A ZeniMax Online Studios elnöke, Matt Firor bejelentette, hogy 18 év után, még júliusban távozik a stúdiótól:

„Több mint 18 év ényi ZeniMax Online Studios-vezetés után még ebben a hónapban távozom. A stúdió és a The Elder Scrolls Online nagyszerű kezekben lesz az új stúdióvezető, Jo Burba irányítása alatt Susan Kath felelős producerrel producerrel és Rich Lambert rendezővel együtt. Ez a vezetői csapat együttesen a The Elder Scrolls Online számos legnagyobb ötletének és bővítésének élére állt, és továbbra is olyan játékká fogja tenni ezt a játékot, amelyre mindannyian büszkék vagyunk. Bár én már nem fogok a játékon dolgozni, de szurkolni fogok nektek, és hozzáadom azt a több ezer órát, amit már eltöltöttem a játékban. Még sok történetet kell elmesélni, sok kalandot kell átélni, és tudom, hogy ez a csodálatos közösség továbbviszi ezt a közös örökséget és sikert. Köszönöm nektek,” írta Firor.

Booty üzenete már kitért rá, de a Rare 2019 novemberére bejelentett új IP-jét, az Everwildot a Microsoft Gamingnél történt tömeges elbocsátások közepette törölték, és erről a VGC és a Bloomberg is beszámolt. A projekten dolgozó fejlesztők szerint az Everwild valamilyen formában már több mint 10 éve fejlesztés alatt állt, de nehezen tudott egyértelmű irányt szabni, még a közelmúltbeli reboot után is. Februárban Spencer azt mondta, hogy az Everwild fejlesztőcsapata haladást ért el, és ez lett volna a Rare első vadonatúj játéka a 2018-as Sea of Thieves óta.

 

Forrás: Gematsu, Starry Studio

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)