A posztapokaliptikus, többjátékos túlélőjáték eddig csak PC-n és mobilon volt elérhető, de most konzolokra is megérkezik, és vele együtt minden őrület, amit csak a csillagpor hozhat.
A múlt heti pletykák ezúttal sem tévedtek: több projektnek is annyi, és bizony a korábban elit csapatnak emlegetett stúdiónak is kaputt…
A Microsoft Gaming megkezdte a múlt hét óta várt széleskörű elbocsátások folyamatát, írja Jason Schreier, a Bloomberg szerkesztője. Az Activision leányvállalata és a Candy Crush-t fejlesztő King a terveket ismerő személyek szerint a személyzet 10%-át, azaz körülbelül 200 munkahelyet fog leépíteni. Más európai irodák (például a ZeniMax Media) szintén létszámleépítésre számíthatnak. Az egyesült államokbeli leányvállalatok a nap folyamán megtudták, hogy az egyes irodáknál hány munkahelyet szüntetnek meg. A lépés a negyedik tömeges elbocsátás a Microsoft Gamingnél az elmúlt másfél évben. A Variety szerint a Microsoft egésze várhatóan a munkaerő 4%-át, azaz nagyjából 9000 alkalmazottat bocsát el. Nem világos, hogy a Microsoft Gaming egészét hány alkalmazott fogja érinteni. Íme Phil Spencer, az Xbox-vezér közleménye a Windows Central jóvoltából:
„Ma olyan döntéseket teszünk, amelyek hatással lesznek a kollégákra az egész szervezetünkben. Annak érdekében, hogy a Gaming tartósan sikeres legyen, és hogy a stratégiai növekedési területekre összpontosíthassunk, az üzletág bizonyos területein megszűntetjük vagy csökkentjük a munkát, és követjük a Microsoft példáját a vezetési rétegek eltávolításában, hogy növeljük az agilitást és a hatékonyságot. A ma érintettek iránti tiszteletből a mai értesítések és a szervezeti átalakítások részleteit az elkövetkező napokban osztják meg a csoportvezetők.
Elismerem, hogy ezek a változások egy olyan időszakban jönnek, amikor több játékosunk, játékunk és játékóránk van mint valaha. Platformunk, hardverünk és játékmenetünk még soha nem tűnt erősebbnek. A mostani sikerek a korábban meghozott kemény döntéseken alapulnak. Most kell meghoznunk a döntéseket, hogy a következő években is sikeresek maradhassunk, és ennek a stratégiának kulcsfontosságú része az a fegyelem, hogy a legerősebb lehetőségeket rangsoroljuk. Megvédjük azt, ami virágzik, és a legnagyobb potenciállal rendelkező területekre összpontosítjuk erőfeszítéseinket, miközben teljesítjük a vállalat által az üzletágunkkal szemben támasztott elvárásokat. Ez a fókuszált megközelítés azt jelenti, hogy a következő generációk számára is kivételes játékokat és élményeket tudunk nyújtani a játékosoknak.
Lehetőségeink prioritásainak meghatározása alapvető fontosságú, de ez nem csökkenti ennek a pillanatnak a jelentőségét. Egyszerűen fogalmazva, nem tartanánk ott, ahol ma tartunk azoknak az ideje, energiája és kreativitása nélkül, akiknek a szerepét ez befolyásolja. Ezek a döntések nem az érintettek tehetségét, kreativitását és elkötelezettségét tükrözik. Lendületünk nem véletlen – ez a csapataink több éves odaadó munkájának eredménye. Az emberi erőforrási részleg közvetlenül együttműködik az érintett alkalmazottakkal, hogy a végkielégítési tervben szereplő juttatásokat (a helyi törvényekkel összhangban) biztosítsa, beleértve a fizetést, az egészségügyi ellátást és a munkaközvetítési forrásokat, hogy támogassa az átmenetet. Azokat a munkatársakat, akiknek a szerepkörét megszüntették, arra bátorítjuk, hogy keressenek nyitott pozíciókat a Microsoft Gamingben, ahol a pályázataikat elsőbbségi elbírálásban részesítjük. Köszönjük mindenkinek, aki kultúránkat, termékeinket és közösségünket alakította. Mély megbecsüléssel és tisztelettel tekintünk előre mindazok felé, akik hozzájárultak ehhez az úthoz,” írta Spencer.
A Windoes Central szerint a Microsoft Gaming bezárja a Santa Monica-i székhelyű The Initiative stúdiót, és törli a 2020 decemberében bejelentett Perfect Dark rebootot a tömeges elbocsátások közepette. Az Xbox Games Studio vezetője, Matt Booty a következő belsős emailt osztotta meg ennek kapcsán: „Phil Spencer megjegyzése után szeretnék többet elmondani a stúdiók üzleti egységeinek változásairól. Úgy döntöttünk, hogy leállítjuk a Perfect Dark és az Everwild fejlesztését, valamint több, még be nem jelentett projektet is leállítunk a portfóliónkban. Ennek részeként bezárjuk az egyik stúdiónkat, a The Initiative-ot. Ezek a döntések, valamint a csapatainkat érintő egyéb változások egy szélesebb körű erőfeszítést tükröznek, amelynek célja a prioritások kiigazítása és az erőforrások összpontosítása, hogy csapatainkat sikeresebbé tegyük a változó iparági környezetben. Nem könnyelműen hoztuk meg ezeket a döntéseket, mivel minden egyes projekt és csapat több évnyi erőfeszítést, fantáziát és elkötelezettséget jelent.
Általános portfólióstratégiánk változatlan: olyan játékokat készítünk, amelyek izgalomba hozzák a játékosokat, tovább fejlesztjük legnagyobb franchise-ainkat, és új történeteket, világokat és karaktereket hozunk létre. Több mint 40 projektünk van aktív fejlesztés alatt, továbbra is lendületben vannak az ősszel megjelenő címeink, és 2026-ra is erős a kínálatunk. A közvetlenül érintettek számára szorosan együttműködünk a HR-rel és a stúdió vezetésével, hogy támogatást nyújtsunk, beleértve a végkielégítést, a karrier átmenethez nyújtott segítséget, és ahol lehetséges, más csapatokban betöltött szerepek felfedezésének lehetőségét. Mindenkinek a stúdiónkban: köszönjük. Kreativitásotok és rugalmasságotok továbbra is meghatározza, hogy kik vagyunk. Hiszek csapataink erejében és abban az irányban, amelyet az előttünk álló úton követünk,” írta Booty.
A The Elder Scrolls Online-ot fejlesztő stúdió, a ZeniMax Online Studios új MMORPG-je is törölve lett a Bloomberg szerint. A Blackbird kódnevű projekt 2018 óta volt fejlesztés alatt. Ez lett volna a ZeniMax Online Studios első vadonatúj projektje a 2014-ben indult The Elder Scrolls Online óta. A ZeniMax Online Studios elnöke, Matt Firor bejelentette, hogy 18 év után, még júliusban távozik a stúdiótól:
„Több mint 18 év ényi ZeniMax Online Studios-vezetés után még ebben a hónapban távozom. A stúdió és a The Elder Scrolls Online nagyszerű kezekben lesz az új stúdióvezető, Jo Burba irányítása alatt Susan Kath felelős producerrel producerrel és Rich Lambert rendezővel együtt. Ez a vezetői csapat együttesen a The Elder Scrolls Online számos legnagyobb ötletének és bővítésének élére állt, és továbbra is olyan játékká fogja tenni ezt a játékot, amelyre mindannyian büszkék vagyunk. Bár én már nem fogok a játékon dolgozni, de szurkolni fogok nektek, és hozzáadom azt a több ezer órát, amit már eltöltöttem a játékban. Még sok történetet kell elmesélni, sok kalandot kell átélni, és tudom, hogy ez a csodálatos közösség továbbviszi ezt a közös örökséget és sikert. Köszönöm nektek,” írta Firor.
Booty üzenete már kitért rá, de a Rare 2019 novemberére bejelentett új IP-jét, az Everwildot a Microsoft Gamingnél történt tömeges elbocsátások közepette törölték, és erről a VGC és a Bloomberg is beszámolt. A projekten dolgozó fejlesztők szerint az Everwild valamilyen formában már több mint 10 éve fejlesztés alatt állt, de nehezen tudott egyértelmű irányt szabni, még a közelmúltbeli reboot után is. Februárban Spencer azt mondta, hogy az Everwild fejlesztőcsapata haladást ért el, és ez lett volna a Rare első vadonatúj játéka a 2018-as Sea of Thieves óta.
Forrás: Gematsu, Starry Studio



