A 18-24 éves korosztályt vizsgálva nagy visszaesést tapasztalt az egyik nagy játékipari piackutató cég, a Circana (korábban NPD Group).
A 18-24 éves amerikaiak átlagos heti játékokkal kapcsolatos költekezése jelentősen csökkent az előző évhez képest, derül ki a Circana új jelentésében szereplő adatokból. Amint azt a Wall Street Journal is megírta, a játékokra fordított kiadások közel 25%-kal csökkentek ebben a korosztályban. A többi korcsoport esetében a százalékos csökkenés jóval kisebb, ami jól mutatja, hogy az amerikai fiatalokra milyen nyomás nehezedik a személyes kiadások terén.
Általánosságban elmondható, hogy a Circana szerint e korosztály online és bolti boltokban történő költése 13%-kal csökkent az előző év januárja és 2025 áprilisa között. A többi korcsoport költése még mindig emelkedik, bár a jelek szerint lassult.
A Circana szerint számos tényező áll a fiatal amerikaiak kiadásaira nehezedő nyomás mögött: a munkaerőpiac kihívásai, a diákhitelek törlesztése és a hitelkártya-adósság. A Bank of America szerint ebben a korosztályban a költések szerény mértékben csökkennek ahelyett, hogy növekednének, ahogyan az történelmileg megszokott.
Figyelemre méltó azonban, hogy a Circana adatai szerint (amelyek az idei áprilissal záró utolsó négy héten alapulnak) a 18-24 éves korcsoportban a játékokra fordított kiadások gyorsabban csökkennek mint más területeken, és gyorsabban csökkennek, mint a technológia általában.
Ez az adat a játékipari ágazatban a hardver- és szoftverköltségek növekedésének időszakában merült fel. Az Xbox például nemrég emelte a konzolok árát az egész termékcsaládban (erről írtunk), a közelgő játékok ára 80 dollár lesz; a The Outer Worlds 2 lesz az első, amelyik ezzel az árral fog megjelenni.
A Nintendo is 80 dollárra árazta be a Switch 2 nyitócímeinek egyikét, a Mario Kart World-öt. Az új platformra szánt következő nagy cím, a Donkey Kong Bananza 70 dolláros lesz.
Már csak az a kérdés, hogy mikor döbben rá a játékipar, hogy az egyik legfontosabb korosztály elfordulhat a játékoktól, mert nem tudja megengedni magának…
Forrás: Gamesindustry, WSJ



