TECH HÍREK – A Tesla már rég nem csak autógyártó: Kína most 557 millió dollárt fizetett Elon Musknak, hogy az amerikai cég építse meg a világ legnagyobb akkumulátorát az országban. Az autóipar nehézségei után Musk új irányt választott, Kína pedig megállíthatatlanul bővíti az energiatárolási kapacitásait.
A megújuló energiák egyre nagyobb súlyt kapnak a világ energiahálózatában, miközben az utóbbi időben tapasztalt zavarok – például a Spanyolországot és Portugáliát érintő áramszünet – jól mutatják, milyen könnyen borulhat a rendszer. Az a Kína, amely az egyik legnagyobb erővel fordult a zöld energia felé, most újabb lépcsőfokhoz érkezett: már nem elégszik meg a CATL és BYD akkumulátorainak uralmával, ezért a Teslát hívta segítségül.
Kína már nem bízza a véletlenre: gigaberuházás a Teslától
A Motorpasión szerint 4 milliárd jüanról (kb. 557 millió dollárról) született megállapodás értelmében a Tesla építheti meg a kínai energiahálózat legnagyobb tárolóállomását. Az amerikai cég Megapack akkumulátorrendszerére épülő projekt kapacitása várhatóan meghaladja majd az 1 GWh-t, amely jelenleg a legnagyobb hasonló kínai berendezés teljesítménye.
Kína célja egyértelmű: elkerülni a spanyolországihoz hasonló áramszüneteket. Az egyre növekvő megújuló energiaforrások aránya miatt az energiatárolás szerepe kiemelten fontos lett: a felesleges termelést el lehet raktározni, majd szükség esetén visszatáplálni a hálózatba, stabilizálva az ellátást. Míg tavaly az ország energiájának 34 százaléka származott megújulókból, ma már ez az arány 39 százalékra emelkedett.
A sanghaji üzem lesz a kínai energiaipar egyik legambiciózusabb projektje: a Megapack-hálózat 3,9 MWh-s kapacitást kínál, és akár 1 MW energiát is biztosíthat négy órán keresztül, amíg a tárolt tartalék el nem fogy.
Az elektromos autók piaca egyre hektikusabb, a Tesla eladásai pedig folyamatosan csökkennek, mióta Elon Musk beleszólt a politikába. Az új energiatároló-üzletág viszont továbbra is növekedési lehetőséget kínál a vállalat számára. Ez nem az első ilyen beruházás: a Megapack-gyár már február óta több mint száz akkumulátort állított elő a projekthez.
A CATL és a BYD a globális akkumulátorpiac 54 százalékát tartja kézben, így a Tesla most bizonyíthatja, hogy egyre növekvő kereslet mellett is fel tudja venni a versenyt az ázsiai óriásokkal. Az amerikai elektromosautó-piacon bevezetett szigorítások miatt Musk cégének még inkább szüksége lesz az ilyen áttörésekre, ha nem akar lemaradni a globális versenyben.
Forrás: 3djuegos



