Eléggé úgy tűnik, hogy a Microsoft páros lábbal beleállt az MI-őrületbe, miközben alaposan leépíti az alkalmazottainak számát.
A Microsoft a legutóbbi leépítések során mintegy 9000 alkalmazottat bocsátott el, ami a vállalat teljes létszámának 4%-át érinti. A The Seattle Times szerint mindez része a vállalat azon elképzelésének, hogy leépítsen, és helyet csináljon az MI-infrastruktúrára fordított kiadások növelésének. Nem egészen úgy, ahogy a Halo Studios egyik játékfejlesztője számolt be a múlt héten, amikor azt mondta, hogy a Microsoft mindent megtesz azért, hogy a személyzetet MI-ügynökökkel helyettesítse. A Microsoft azonban csökkenti a költségeket, hogy helyet adjon az ezen a területen tervezett több mint 80 milliárd dolláros kiadásainak, ami 25 milliárd dolláros növekedés az előző évhez képest. Ezeket a beruházásokat a Microsoft minden eddiginél szükségesebbnek tartja, mivel az OpenAI az utóbbi időben megmutatta az agyarát a bonyolult partnerségben.
A megszorítások más területeken, például a játékiparban is nehezítik a vállalat hírnevét. A Microsoft több tucat milliárdot költött játékipari felvásárlásokra (ZeniMax Media, Activision Blizzard King), hogy bővítse Game Pass előfizetéses szolgáltatásának könyvtárát. Ennek ellenére a felhasználói bázis közel sem nőtt a remélt mértékben, és az elemzők most azt mondják, hogy az Xbox talán rossz lóra tett, mivel az előfizetések nem jelentenek akkora vonzerőt a játékosok számára, mint a zene- vagy tévé/filmrajongóknak.
Az iparág reakciója a legutóbbi elbocsátásokra minden eddiginél élesebb volt. Tizennégy hónappal a Tango Gameworks bezárása után, amely a sikeres és a kritikusok által is elismert Hi-Fi Rush-t hozta össze, a Microsoft törölte a ZeniMax Online Studios (amely a játékrészleg egyik legjobban teljesítő játékát, a The Elder Scrolls Online-t készítette) ígéretes online looter shooterét. A korábbi fejlesztők szidalmazták a döntést, mondván, hogy a projekt végre nagyszerű irányba indult el, és olyan pletykák is szárnyra kaptak, hogy még Phil Spencer, az Xbox-vezér is jól érezte magát, miközben az év elején a Project Blackbird vertical slice koncepcióját kipróbálta.
Az egyetlen logikus következtetés az, hogy a vezető nem maga akarta törölni a játékot, hanem talán felülről szóltak le neki (Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója a góré). A Project Blackbird befejezése elég drága lett volna, hiszen éppen a fejlesztés felfutása előtt állt, 2028 végére becsült megjelenési időponttal, és a Microsoftnak más prioritásai voltak – elsősorban az MI-infrastruktúra megerősítése. A játékosok és a fejlesztők számára ez egyaránt nagy kár.
Forrás: WCCFTech, The Seattle Times



