Hiába szárnyalnak a bevételek, a Microsoft új prioritásokat állított fel: 15 ezer dolgozót bocsátanak el 2025-ig, hogy az óriásvállalat minden eddiginél nagyobb összeget fektethessen mesterséges intelligenciába. Az Xbox is megérzi a változásokat: stúdióbezárások és játékok törlése kíséri a Redmondi óriás átszervezését.
A legnagyobb techcégek – köztük a Microsoft – már tisztán látják, hogy a mesterséges intelligencia a jövőben automatizálhatja a munka egy részét. Redmond ezért minden korábbinál agresszívebben fektet be ebbe a technológiába, annak ellenére, hogy 2024-ben történelmi rekordot döntöttek bevételeik. Ennek az ára azonban óriási: az elmúlt hetekben 15 ezer alkalmazottat bocsátottak el, miközben a cég minden idők legnagyobb árbevételét érte el az üzleti év zárásával.
A leépítések az Xbox-ot is érzékenyen érintették, hiszen egy stúdió bezárásához és több játék törléséhez vezettek. 2024-ben már most 15 ezren veszítették el a munkahelyüket a Microsoft különböző részlegeinél, és az egyik fő ok, hogy a vállalat történelmi évben is leépítésbe kezdett, az épp az AI: jelentős forrásokat akarnak felszabadítani és a mesterséges intelligencia infrastruktúrájába fektetni. A Seattle Times riportja szerint ez az irány, és azt is feltárja, mennyit áldozna a Microsoft erre a területre.
Az MI mindent felülírt
A Microsoft mesterséges intelligencia iránti törekvése nem egy az egyben a munkaerő technológiával való kiváltását jelenti, sokkal inkább arról van szó, hogy minden lehetséges területen csökkentik a költségeket, hogy a hatalmas infrastruktúra-fejlesztéseket finanszírozni tudják. Azt mondják, a cég a következő üzleti évben 80 milliárd dollárt akar az AI-ra költeni, ami 25 milliárddal több, mint tavaly. A leépítések már elindultak, a fókusz teljesen átalakult.
A Circana vezérigazgatója, Mat Piscatella LinkedIn-posztban osztotta meg gondolatait a témáról és a videojáték-iparról. „Sokan kérdezték már tőlem: ‘Mit jelent ez a játékokra nézve?’ Nehéz megválaszolni. A játékosok és az elkötelezettség adott. A bevételek is. Ez nem keresleti probléma. Ami igazán megdöbbentő, hogy a leépítések elsődlegesen az AI-infrastruktúra kiépítésének finanszírozását szolgálják.”
„Nem lehet logikusan érvelni azzal kapcsolatban, hogy ez mit jelent a játékokra nézve. Ez valami más. Talán a riportok tévednek, és mégsem ez volt a fő indok. Akárhogy is, rendkívül nehéz nem kétségbe esni az iparágért. De a játékosok és a kereslet továbbra is megvannak. Az emberek szeretik a videojátékokat, világszerte milliárdnyi játékos létezik” – zárja gondolatait Mat Piscatella, aki az amerikai piac eladásairól tudósít.
Forrás: 3djuegos



