Ez teljesen hallatlan, de ha Warren Spector, a koncepció kiötlője így mondja, akkor nem lehet kitaláció ez…
A Deus Ex nemrég lett 25 éves. Egy párhuzamos univerzumban a PC-sek egy belső nézetes Command & Conquerről emlékeznének meg, ami a C&C Renegade-et küldené messzire. Ez azért van, mert Warren Spector plátói ideálja az immerzív szimulátorokról majdnem a Westwood szeretett stratégiai univerzumának része lett, annyira kétségbeesett volt a legendás tervező, hogy megvalósítsa elképzelését.
Mindez még azelőtt történt, hogy a Deus Exet úgy hívnánk viccesen, hogy „Juice Sex”. Ekkor még nem volt több mint egy köteg papír, Troubleshooter kódnévvel. Spector egy nyílt végű, a közeljövőben játszódó szimulációt akart készíteni egy Jake Shooter nevű szuperzsaru főhőssel a főszerepben, amely eltávolodott a médiumban oly elterjedt idegenektől és fantáziahősöktől. Spector a Troubleshootert 1994-ben tervezte, amikor még az Origin Systemsnél dolgozott. Belsőleg nehezen tudta eladni a koncepciót, de meg tudta győzni a Westwoodot, hogy a Command & Conquer köntösben lényegében ugyanazt a játékot készítse el:
„Halálosan elegem volt az űrtengerészekből, az idegen inváziókból, a tűzgolyós és hegyes kalapos mágusokból. Eleget csináltam már ezekből, és valami mást akartam csinálni. Éppen szerződést akartam kötni a Westwooddal, hogy készítsek egy Command & Conquer RPG-t. A tervem az volt, hogy a Troubleshooter műfaji keverékeit, játékosválasztásos elemeit átveszem, és a C&C univerzumba helyezem. Játékmenet szempontjából ott tartottam, hogy így vagy úgy, de meg fogom találni a módját, hogy megcsináljam, még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy egy újabb átkozott sci-fi játékot kell készítenem!” – mondta a PCGamernek Spector.
Végül a sors közbeszólt a Doom társalkotója, John Romero személyében, aki lényegében egy biankó csekket tolt Spector orra alá, hogy csatlakozzon az Ion Stormhoz és valósítsa meg elképzeléseit, mégpedig kötöttségek nélkül. Austinban végül létrejött az Ion Storm, a Troubleshooterből Deus Ex lett, Jake Shooterből JC Denton, a többi pedig már történelem.
Hogy nézne ki a játékipar, ha Spector a Westwoodnál marad? Létezik-e olyan valóság, ahol a Command & Conquer: Troubleshooter után az évtized legnagyobb példányszámban eladott játéka lenne az immerzív szimulátorok úttörője? Vagy a projektet két év elteltével törölték volna, amikor a Westwood vezetői rájönnek, hogy Spector ötlete milyen abszurd ambíciókkal kecsegtet?
Forrás: PCGamer



