A DOOM egyik fontos alkotójának stúdiója is pórul járhatott a redmondi techóriás MI-központú megközelítésére váltása során…
A TheJournal.ie számolt be arról, hogy John Romero (a DOOM tervezője) és Brenda Romero (a Wizardry 8 fejlesztője) stúdiója, a Romero Games bezárt, miután a kiadó nem támogatta a fejlesztésük alatt álló FPS-t. Korábbi alkalmazottak szerint a szóban forgó kiadó a Microsoft volt, így a Romero Games a techóriás legutóbbi leépítési hullámának újabb áldozata lett. Korábban hallhattuk, hogy a Romero Games elvesztette a finanszírozását, de a TheJournal.ie most megerősítette a bezárást és további részleteket is közölt. Egy volt dolgozó elmondta: a Romero Games még a döntés előtti napon is tárgyalt a kiadóval, akkor semmi jele nem volt a közelgő leállásnak.
Bár a stúdióban aggódtak a Microsoft elbocsátásai és stúdióbezárásai miatt, ezt a veszélyt távolinak tartották, hiszen a projekt már előrehaladott állapotban volt. A Romero Games közvetlenül 42 embert foglalkoztatott, de a TheJournal.ie szerint a külsősök miatt az érintettek száma meghaladta a 100 főt. A stúdió első projektje, a 2020-as Empire of Sin felejthetőre sikerült, ám júniusban a Moonmana váratlanul bővítette a játékot.
A Romero Games-t legtöbben a DOOM nem hivatalos bővítményeiről, a Sigil és Sigil 2-ről ismerhetik, melyeket 2018-ban és 2023-ban adtak ki. Ezek a megawadok népszerű kiegészítői lettek a DOOM-kánonnak, sőt mindkettő bekerült a Nightdive remasterbe. Ha a Romero Games FPS-projektje megőrizte volna a Sigil szintű dizájnt egy AAA FPS-ben, akár egy modern klasszikust is bukhatott a piac.
Egy alkalmazott szerint próbálnak más finanszírozási lehetőségeket keresni, de jelenleg reménytelennek tűnik a helyzet, és a stúdió is bezárt. Talán sikerülhet nekik az, ami a Tango Gameworksnek: Krafton alatt új életet kezdeni…
Forrás: PCGamer, The Journal



