Hiányoznak a kalózos játékok? Egy új indie cím már az első nap összekalapozta a szükséges támogatást – és történelmi hitelességével hódít!

Ha ki vagy éhezve a kalózos játékokra, végre jöhet egy igazán nagyszabású, realisztikus nyílt világ – és mindössze 1 nap alatt összejött rá a pénz. Az Ahoy fejlesztését a Capstan Games vezeti, Kickstarter-kampányuk egy hét alatt elképesztő, több mint 750 ezer dollárt szedett össze.

 

Évekig a kalózos stratégiai játékok jelentették a menedéket a műfaj rajongóinak: a Karib-tenger felfedezése, tengeri erődítmények ostroma vagy portyázás – mind-mind ikonikus játékokban élhettük át, mint a Sid Meier’s Pirates. Az utóbbi időben azonban eltűntek az igazán ambiciózus kalózos címek, egészen mostanáig. Egy új, a 18. századi tengerészettörténelemből inspirálódó játék, az Ahoy, minden várakozást felülmúlt a Kickstarteren, és már most az indie színtér egyik legígéretesebb projektjének számít.

A Capstan Games által fejlesztett Ahoy nem a hollywoodi klisékre, hanem a történelmi hitelességre épít. Míg a Sea of Thieves vagy az Assassin’s Creed IV: Black Flag látványosabb, ez a projekt a 18. századi tengerészélet precíz ábrázolását célozza: hajók működése, kereskedelem, haditengerészeti harcok és a gyarmati politika mind szerves része lesz. Az első visszajelzések alapján a játékosok ezrei álltak mögé, hiszen a Kickstarter-kampány 750 ezer dollár fölé ért, mindössze 21 órán belül teljesítve a célt.

 

Az Ahoy három lépcsőben érkezik, elsőként 2026-ban

 

A stúdió több fázisban adja majd ki a játékot. Az első a Sea Trials, egy kooperatív multiplayer élmény lesz, amely a vitorlázás alapjait tanítja meg a játékosoknak – ennek indulása 2026 első negyedévében várható. Ezt követi majd az Ahoy: Arena, ami PvP-centrikus módot, versengő szervereket, szezonális eseményeket és célorientált pályákat kínál, szintén 2026-ra időzített Early Access-szel. Végül az Ahoy: Open World lesz a projekt csúcspontja: egy hatalmas sandbox, ahol kereskedőként, magánzóként vagy vérbeli kalózként is kibontakozhatunk.

A Capstan Games alapítói, két brit tinédzser, maguk is Sid Meier’s Pirates! és Pirates of the Burning Sea rajongóként nőttek fel, és a történelmi hitelességet szerették volna visszahozni a zsánerbe. „Hiányzott a piacról egy olyan élmény, ami tényleg pontosan ábrázolja a 18. századi életet” – magyarázzák. Az Ahoy a korabeli karibi kereskedelmi útvonalak és politikai viszályok világába enged bepillantást.

A projekt egyik különlegessége a precíz történelmi dokumentáció: a játék nemcsak a valós világban játszódik, hanem igyekszik autentikusan visszaadni a hajók, harci manőverek, fedélzeti hierarchia és a legénység életének minden részletét. Ez a maximalizmus hatalmas rajongótábort vonzott – főleg azokat, akik értékelik a narratív pontosságot és a mechanikai mélységet.

Bár az Ahoy végleges verziója még messze van, a Capstan Games szerint a közösség támogatásával már stabil, hosszútávú fejlesztési tervet tudtak kidolgozni. A preprodukció 2021-ben indult, az aktív fejlesztés 2024 végén gyorsult fel igazán. Egyelőre nincs pontos premierdátum a teljes open world-höz, de az irány világos: egy technikailag ambiciózus, történelmileg hiteles és szabad játékélmény megalkotása a cél. Ha ezt sikerül teljesíteni, az Ahoy lehet az új generáció kalózjátékainak etalonja.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)