Elsőre kézenfekvőnek tűnik, de a Nintendo most valóban előállt egy mestertervvel a Switch 2 kapcsán, amellyel a játékipar egyik legsúlyosabb „betegségét” kezelné. Shuntaro Furukawa, a cég elnöke világossá tette, hogy bizonyos játékok esetében rövidebb fejlesztési időkre van szükség.
Júniusban érkezett új hardvergenerációval – hiszen, mint tudjuk, a japánok mindig a maguk tempójában dolgoznak – a Nintendo olyan kihívással néz szembe, amely az egész iparágat érinti: a fejlesztési költségek folyamatos növekedésével. Bár a japán óriás továbbra is az innovációra és a játékélményre helyezi a hangsúlyt, nem pedig a grafikai realizmusra, a technológiai fejlődés új elvárásokat diktál. A legutóbbi befektetői tájékoztatón a cég néhány olyan receptet is megosztott, amellyel a Switch 2 jelenében és jövőjében is szeretné fenntartani a hatékonyságot anélkül, hogy feladná sajátos arculatát.
Az egyik legérdekesebb pont – ahogy a Gamespot is idézte – közvetlenül Shuntaro Furukawa, a Nintendo elnökének szájából hangzott el, aki elismerte, hogy a videojáték-fejlesztéshez kötődő költségek az utóbbi időben elszálltak, köszönhetően a projektek egyre nagyobb méretének és hosszának. „Az utóbbi fejlesztések léptéke és időtartama megnőtt, ez pedig jelentős költségnövekedéssel jár” – magyarázta. Ez a kockázatot is növeli egy eleve bizonytalan iparágban.
A Nintendo ennek kapcsán több alternatívát is vizsgál, hogy kordában tartsa a költségeket anélkül, hogy minőségi kompromisszumokat kötne. Az egyik ilyen ötlet, hogy bizonyos projekteknél rövidebb fejlesztési ciklusokat választanak. „Úgy véljük, lehetséges olyan szoftvereket fejleszteni rövidebb idő alatt, amelyek mégis újdonságot kínálnak a játékosoknak” – fogalmazott Furukawa. Az elképzelés lényege: továbbra is meglepni a játékosokat, de nem feltétlenül gigászi produkciókkal – viszont a megjelenő címek száma sem nőne drasztikusan.
Ez a stratégia magyarázhatja olyan címek érkezését, mint a Nintendo Switch 2 Welcome Tour vagy a Drag x Drive, amelyek műszaki szempontból kisebb léptékűek a ház fő franchise-aihoz képest, de tökéletesen illeszkednek az új koncepcióba. Ezek az újszerű, friss ötletek nagy grafikai felhajtás nélkül is új lendületet adhatnak a kínálatnak – a Nintendo pedig kifejezetten arra törekszik, hogy gyorsabban gyártható, könnyebben piacra dobható játékokkal színesítse a palettát.
Nintendónál is fáj a Switch 2 magas ára
A stratégiának ugyanakkor az is célja, hogy tompítsa a Nintendo Switch 2 várhatóan magasabb árának hatását. Az említett befektetői találkozón szóba került, hogy az új rendszer ára bizonyos közönségrétegek, főleg a fiatalabbak számára akár elrettentő is lehet. Ha már a kezdetektől elérhetőek lesznek izgalmas, mégis elérhető árú játékok, az kulcsfontosságú lehet a konzol népszerűségének fenntartásában anélkül, hogy nagyobb összegeket kellene kifizetniük a vásárlóknak.
A Nintendo láthatóan továbbra is újítani akar a gyártási és fejlesztési folyamatain: bár a jövőben a hardvernek köszönhetően ambiciózusabb címek is jöhetnek, ezt „karcsúbb”, gyorsabban piacra dobható projektek egészíthetik ki, hogy a pénzügyi rizikókat mérsékeljék. Így őrizheti meg a cég a kreatív arculatát anélkül, hogy elvesztené a fenntartható működéshez szükséges egyensúlyt.
Forrás: 3djuegos



