Xbox Game Pass: a belsős költségeket nem is veszi figyelembe a Microsoft?

A Microsoft előfizetéses szolgáltatása esetében úgy tűnik, mintha a cég a saját stúdióinak költségeit nem is venni figyelembe…

 

A Game Pass jövedelmezőségének kérdését a Microsoft előfizetéses szolgáltatásának 2017 júniusi debütálása óta vitatják a játékiparban. Sokan úgy látták, hogy a redmondi techóriás szinte feneketlen zsebéből egy ideig támogathatja a szolgáltatást, de nem örökké. Egy bizonyos ponton a Game Passnak magának is nyereségessé kellene válnia. Az évek során a Microsoft fenntartotta, hogy a Game Pass valóban nyereséges és fenntartható. Phil Spencer, az Xbox-vezér 2019 decemberében az alábbiakat nyilatkozta a szolgáltatásról:

„Az egyetlen aggodalom, amit mindig látok, hogy az emberek azt kérdezik, hogy fenntartható-e és tudjuk-e ezt folytatni. Azt mondom, hogy az Xbox Game Pass jelenleg nagyon jól megy nekünk és azoknak az embereknek, akik benne vannak, és szerintem nagyon érdekes lesz, ahogy az Xbox jövőre elindul, és ez egy érdekes dolog lesz, ahogy az emberek elgondolkodnak azon, hogy ‘Várjunk csak, nekem már megvan ez a játékkönyvtár ezen a platformon’. Még soha nem volt olyan konzolunk, amely olyan játékkönyvtárral indult volna, amelyet az emberek már az első nap elérhetővé tesznek,” mondta Spencer.

Az előfizetői bázis lassú növekedése, valamint a közelmúltban történt stúdióbezárások és elbocsátások miatt azonban a Game Pass ismét az elemzők és a fejlesztők tűzvonalába került, akik szerint a Microsoft talán rossz lóra tett, és hosszú távon nem lesz fenntartható. Chris Dring (a GamesIndustry volt főszerkesztője, a The Game Business társalapítója) a Twitteren osztott meg néhány fontos részletet arról, hogy a Microsoft állítólag hogyan számolja ki az előfizetéses szolgáltatás jövedelmezőségét:

„A Game Pass üzletággal kapcsolatos költségek tehát a harmadik feleknek fizetett díjak, a marketing, a szolgáltatási költségek… és ez alapján ez nyereséges. Amit nem számolnak bele, az az a bevételkiesés, amit az Xbox belsős, first-party stúdiói látnak a szolgáltatás miatt. El kell képzelnem, hogy ha ezek a stúdiók hasonló kompenzációt kapnának, akkor ez a nyereségesség nem biztos, hogy helytálló lenne,” írta Dring.

Dring később tisztázta, hogy kifejezetten kérte a pontosítást, és azt a választ kapta, hogy a first-party költségeket nem számolták bele. Csakhogy ezen stúdiók közé már nem csak a The Coalition vagy a Halo Studios (korábban 343 Industries) tartozik, hanem a Bethesda és az Activision Blizzard is. Ezek pedig nagyobb kiadók nagy IP-kkel. Bi

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)