Kissé megelégelte az illető Gabe Newell cégét és annak mentalitását, így a Valve-ot kritizálva távozott a Steamről.
Ha már próbáltuk PC-n működésre bírni a NieR: Automatát, minden bizonnyal kipróbáltuk a Special K-t, egy grafikai és teljesítménynövelő csomagot, amelyet mindenféle játékba (mindkét NieR, Elden Ring, Persona 4…) betehetünk, hogy remélhetőleg egy kicsit simábban fussanak. Ezt az évek során más modok kiszorították pár cím esetében, de az önmaga által a PC-játékok svájci bicskájának nevezett program tovább menetel. Nem úgy a készítőjének Steam-fiókja.
Kaldaien, a Special K készítője a GitHubon jelentette be, hogy 20 év után törölte a Steam-fiókját, és nyolc pontban kritizálta a platformot a frissítési politikája, a visszajelzésekkel szembeni közömbösség és a PC-s játékokra gyakorolt általános hatása miatt. A Steammel kapcsolatos csalódottsága leginkább a frissítési politikája körül forog. Kaldaien frusztrációja alapvetően abban rejlik, hogy a Steam mint platform úgy terjed ki a megvásárolt játékokra, hogy az egyiket nem lehet kezelni anélkül, hogy a másikkal ne foglalkoznánk.
„2002-ben a kliens Windows 98-on futott. Az évek során a DRM-klienst felduzzasztották mindenféle felesleges és leküzdhetetlen funkcióval, amelyek akadályozzák a szoftverek kompatibilitását. A Windows 98-as gépen vásárolt játékok rendszerkövetelményeit később felemelték Windows XP-re, majd Windows 7-re, végül Windows 10-re. Többé már nincs meg az a szabadsága, hogy onnan vásároljon játékot, ahonnan akar. Figyelembe kell vennie, hogy a bolt továbbra is kap-e javításokat, hogy maga a bolt továbbra is támogatja-e a hardvert és a szoftvert, és hogy az online barátai ugyanabból a boltból vásárolták-e a játékot.
A natív Steam Input API egy förtelem, sok játék, amely ezt használja, rendelkezik tartalék kóddal, hogy az operációs rendszer bemeneti API-it használja, azonban a Valve hihetetlenül rövidlátó tervezése szándékosan megakasztja és blokkolja a hozzáférést ezekhez az API-khoz a Steam Input inicializálásának részeként. A Valve-al való keserű kapcsolatom végére egyszerűen csak a Steam kliens hibáinak kijátszásával foglalkoztam, és nem is vesztegettem az időmet a hibák jelentésére, mert semmi remény nem volt,” írta Kaldaien.
A moddernek nem tetszik, hogy a Steam úgy alakult, hogy a PC-s játékokkal való foglalkozás kvázi megoldhatatlan szempontjává vált, és hogy a játéktulajdonosok helyett a platform dönti el, hogyan és mikor frissíti a játékokat. A fejlesztők hatáskörébe tartozik, hogy hozzáférést biztosítsanak a játékosoknak a régebbi játékverziókhoz a Steamen (a Knights of the Old Republic 2 pre-Aspyr verziójához egy béta branchen keresztül férhetünk hozzá), de sokan közülük úgy döntenek, hogy nem teszik ezt.
A Steam kétségtelenül megérdemli a vizsgálatot, és a Kaldaien által felvetett tágabb értelemben vett dolgok közül sok nem alaptalan. A modder konkrét panaszait illetően a problémák talán sokkal szélesebb körűek mint egyetlen áruházi felület.
Forrás: PCGamer, GitHub, Special K



