Xbox Game Pass: kiderült, mennyit költ játékonként rá a Microsoft?

A redmondi techóriás előfizetéses szolgáltatása nem olcsó mulatság a Microsoft számára, de azért mégis fontos tudni, hogy milyen költségekkel jár a cégnek.

 

Iain MacIntyre, a Microsoft egy korábbi vezető üzletfejlesztési menedzserének LinkedIn-profilja – akit a közelmúltban bocsátottak el a cég 9000 fős leépítésének részeként – némi betekintést nyújt abba, mennyit költ a vállalat arra, hogy játékokat szerezzen be az Xbox Game Pass előfizetéses szolgáltatásába. MacIntyre LinkedIn-oldalán, a tapasztalatok rovatban azt írja, több mint 500 üzletet segített tető alá hozni 50 ezer dollártól egészen 50 millió dollár fölötti összegekig, indie sikerektől AAA-címekig biztosítva tartalmat a Game Pass számára.

Nagyon kevés játék esetében reális az 50 millió dolláros árcédula. Ha a Microsoft nem vásárolta volna fel az Activision Blizzard King-et, valószínűleg a Call of Duty vagy a Diablo is ebbe a körbe esett volna, nem az 50 ezres kategóriába (ami inkább indie címekre igaz). Bár mindez apróságnak tűnhet ahhoz képest, amit a Microsoft évente keres, az, hogy havonta tízezreket, akár százezreket vagy milliókat költ kisebb vagy közepes játékokra, összeadódik a „sok kicsi sokra megy” alapon.

Az elbocsátásokon túl a Microsoft és az Xbox is a hírek középpontjába került nemrég, mivel ismét felmerült a kérdés: nyereséges-e az Xbox Game Pass? Jelenleg úgy tűnik, hogy a Game Pass nyereséges, még akkor is, ha a Microsoft saját fejlesztésű, first-party játékainak szolgáltatásba helyezésével járó költségeket is beleszámítják.

Ennek ellenére az a tény, hogy vannak 50 millió dolláros megállapodások, valószínűleg hozzájárul ahhoz, hogy az Arkane Austin korábbi stúdióvezetője szerint a Game Pass fenntarthatatlan üzleti modell. Ez az oka annak is, hogy a Microsoft állítólag teljesen irreális elvárásokat támaszt az Xbox bevételeivel kapcsolatban – így a jövő bizonytalan lehet.

Forrás: WCCFTech, Windows Central, LinkedIn

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)