A naplementébe vezet a Need For Speed egyik régebbi része!

Az Electronic Arts az NHL 21 után újabb játék szervereit fogja hamarosan lekapcsolni, de legalább offline játszani lehet ezeket…

 

Az Electronic Arts bejelentette, hogy a Need for Speed: Rivals online támogatása október 7-én véget ér, vette észre a Delisted Games. A játék több mint egy évtizede, 2013. november 15-én jött ki eredetileg PlayStation 3-ra, Xbox 360-ra és PC-re, majd egy évvel később, 2014 októberében Xbox One-ra és PlayStation 4-re is megjelent. Az online szolgáltatások leállítása a játék PlayStation 4 és Xbox One verziójára vonatkozik, ami azt jelenti, hogy ezeken a konzolokon, továbbá PlayStation 5-ön és Xbox Series-en az online módok játszhatatlanok lesznek.

Az online versenyzés más játékosok ellen az alapvető mozgatórugója annak, hogy a legtöbb autóverseny-rajongó miért játszik versenyzős játékokkal, beleértve a Need for Speedet is, de legalább ennek a résznek az esetében még mindig van offline mód, amibe a játékosok beleáshatják magukat október 7-e után. (A 2015-ös Need For Speednek viszont kell a szerverkapcsolat. Na, az a játék a későbbiekben játszhatatlan lesz…) Nem ez a helyzet azonban több, online fókuszú játék esetében, amelyeket a közelmúltban leállítottak: ilyen például az Anthem; erről a kiadó nemrég mondta, hogy 2026 elején leállítják az online funkcióját, ami gyakorlatilag játszhatatlanná teszi a játékot.

Az Anthemhez hasonló játékok, amelyeket lényegében elvesznek a játékosoktól, a Stop Killing Games kampány középpontjában állnak, amely olyan jogszabályokat próbál elfogadtatni, amelyek megtiltják a fejlesztőknek és kiadóknak, hogy elvegyék a játékosoknak a játék megvásárlásakor eladott jogokat. A kampány tavaly kezdődött, és az utóbbi időben a játékmegőrzéssel kapcsolatos viták egyik legforróbb témája, mivel a petíció nemrégiben átlépte az 1 millió aláírást. Válaszul a játékipar több legnagyobb kiadója és fejlesztője (akik közül sokan évente több százmillió dollárt, egyesek akár milliárdokat keresnek) azt állította, hogy a Stop Killing Games javaslatai, ha elfogadják őket, megfizethetetlenül drágává tennék az online fókuszú játékok készítését.

A Minecraft alkotója, Markus Persson, alias Notch, szintén nemrég szólalt fel a kampányban, mondván: „Ha egy játék megvásárlása nem vásárlás, akkor a kalózkodás nem lopás”, utalva a kiadók azon érvére, miszerint a játékosok valójában nem a vásárláskor vásárolnak játékot, hanem csak egy licencet, hogy addig játszhassanak vele, amíg a kiadó úgy nem dönt, hogy a játékosoknak ez a kiváltság már nem jár…

Forrás: WCCFTech, Delisted Games, Electronic Arts

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)