Final Fantasy – Soha nem lesz már olyan, mint régen? Yoshida elmondja, miért lehet teljesen más az FF17 és FF18!

A Square Enix vezetője egy rajongói kérdésre válaszolva beszélt a Final Fantasy 17-ről és 18-ról, de elismerte, hogy „nincs egyértelmű válasz” a harcrendszer kapcsán. Naoki Yoshida szerint sem ő, sem a kiadó nem tudja, hogy a jövőbeli epizódok körökre osztott vagy akcióalapú harcrendszert alkalmaznak-e, hiszen ezt mindig az adott fejlesztőcsapat dönti el. Ez pedig egészen új irányba viheti a legendás sorozatot – végleg eltűnhet a klasszikus stílus?

 

A Final Fantasy sorozat eredetileg olyan szerepjátékos élményként indult, amely története mellett a körökre osztott harcrendszerével is kitűnt a tömegből. Az elmúlt években azonban a Square Enix bátran kísérletezett, és olyan részek is születtek – például a Final Fantasy XVI –, amelyek inkább az akciójátékok irányába mozdultak el. Felmerül a kérdés: mostantól minden Final Fantasy dinamikus, pörgős harcokat kínál majd? Egyelőre erre nincs biztos válasz, hiszen minden a jövőbeli projektek fejlesztőin múlik.

Naoki Yoshida, a Final Fantasy XVI és a Final Fantasy XIV producere egy interjúban beszélt erről az Anime News Networknek. Amikor szóba került a Clair Obscur: Expedition 33 sikere, amely visszatért a klasszikus, körökre osztott összecsapásokhoz, Yoshida emlékeztetett arra, hogy a Final Fantasy ennél sokkal többről szól. „Ez a körökre osztott kontra akcióharc kérdés hajlamos leszűkíteni a játékmenet vizsgálatát csak a harcrendszerre” – fogalmazott.

„Ez nem veszi figyelembe, hogy a fejlesztők milyen játékot akarnak létrehozni a játékosoknak. Például attól függően, hogy milyen grafikai minőséget vagy milyen történetet akarunk nyújtani, ez befolyásolja azt is, hogyan állítjuk be a játékrendszereket.” – tette hozzá. „Ide tartozik a harcrendszer, a játékdizájn és az általános játékmenet érzete. Tehát nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy minden új rész körökre osztott vagy épp akcióalapú lesz.”

Yoshida szerint a végső döntés mindig az aktuális fejlesztők kezében lesz: „Nem biztos, hogy én ott leszek a Final Fantasy 17-ben, ezért nem szeretnénk akadályozni vagy keretek közé szorítani a jövőbeli rendezőt vagy producert – akár a 17., akár a 18. epizódról van szó.” „Nem akarjuk őket sínre tenni.”

 

A Final Fantasy IX remake bejelentésével ismét csalódott a rajongótábor

 

A jövőbeli részek lehetséges irányai mellett a rajongók természetesen minden Square Enix-bejelentésre ugranak, hátha végre megerősítik a régóta pletykált Final Fantasy IX remake-et. A projektről szóló szóbeszédek hónapok óta keringenek, és sokan remélték, hogy a FF IX 25. évfordulóján végre leleplezik az újragondolt változatot. Ehhez képest csak néhány új terméket, egy különleges videót és új illusztrációkat kaptunk, ami komoly csalódást okozott a rajongók egy részének.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.