Subnautica 2: a Krafton megerősítette a szivárgásokat!

A botrány folytatódik: a kiadó több tartalmat akart a korai hozzáféréses megjelenésben, amiből aztán nagy galiba keletkezett…

 

A Subnautica 2 késése volt az elsődleges oka az Unknown Worlds korábbi vezetői, Charlie Cleveland, Ted Gill és Max McGuire, valamint a stúdiót 2021-ben felvásárló Krafton közötti vitának. Két kérdéses dia egy belső prezentációból származik, amely a Krafton elemzését mutatja be a Subnautica 2 fejlesztési állapotáról idén májusban. Az első dián az áll, hogy hiányzik a folytatástól elvárt frissesség és tartalom. A második dián a Krafton felsorol öt fő jellemzőt, amelyek hiányoztak a Subnautica 2 2025-ös építéséből a 2023-ra kitűzött korai hozzáférésű indulási specifikációhoz képest. Két biommal kevesebb, egy leviatánnal kevesebb, egy hiányzó jármű, egy eltávolított játékmód, és egy narratíva el lett halasztva, ami kb. hat órányi kivágott tartalmat jelent.

„A korai hozzáférés eredetileg tervezett indulási specifikációihoz képest a jelenlegi céltartalom mennyisége csökkent vagy ki lett igazítva különböző elemek, például biomok, lények, felszerelés/fejlődés és funkciók tekintetében. A jelenlegi állapot és az eredeti indulás tervezése során feltételezett tartalmi mennyiség közötti eltérés miatt szükséges a megjelenési ütemterv és az ütemterv újraértékelése. A közösségi médiában keringő és a különböző csatornák által közölt dokumentum valóban a Subnautica 2 projekt részeként végzett belső mérföldkő-felülvizsgálat része. A mérföldkő-felülvizsgálatokat a Krafton kreatív stúdióival együttműködve rendszeresen végzik minden projektben. Ezek a felülvizsgálatok segítenek értékelni a fejlesztés előrehaladását, egyértelmű célokat határoznak meg, és biztosítják, hogy minden projekt megfeleljen a Krafton szabványainak mind a kreativitás, mind a minőség terén.”

Egyértelműnek tűnik, hogy Cleveland, Gill és McGuire késlekedése és kirúgása nem csak arra szolgált, hogy megússzák a stúdiónak ígért 250 millió dolláros bónusz kifizetését. Az (azóta törölt) Reddit-posztban, amely a Subnautica 2 bojkottjára szólított fel az elbocsátások miatt, a posztoló és néhány kommentelő azt feltételezte, hogy az Unknown Worlds kirúgott fejlesztői voltak azok, akik több időt akartak a játékkal, és hogy a Krafton az eredeti megjelenési időt akarta tartani, holott ennek egyértelműen az ellenkezője igaz. Az Unknown Worlds társalapítója, Charlie Cleveland a múlt héten azt írta, hogy tudják, hogy a játék készen áll a korai hozzáférésű kiadásra, és tudják, hogy készen állnak a játékra.

Ugyanakkor a Krafton belső fejlesztési mérőszámai nem kőbe vésett szabályok. Lehetséges, hogy amit a Krafton a fejlődés hiányának érzékelt, az az Unknown Worlds ésszerű átdolgozása volt, és ezt a kiigazítást a korai hozzáférési időszak alatt pótolni lehetett volna. Az Unknown Worlds vezetőségétől származó további szavak vagy a játékhoz való tényleges hozzáférés hiányában nem tudhatjuk biztosan. A dolgok egyre csúnyábbak a Krafton és a kiszorított fejlesztők között. A kiadó példátlan lépésre szánta el magát, és Clevelandet, Gillt és McGuire-t szemelte ki, mondván, hogy mélységes árulásnak érzik, hogy nem tisztelték meg a beléjük vetett bizalmat, azzal érvelve, hogy elhagyták a rájuk bízott felelősséget, és különösen Clevelandet vádolta azzal, hogy egy személyes filmes projektet helyezett előtérbe a Subnautica 2 fejlesztésével szemben.

Eközben Cleveland kijelentette, hogy mindhárman pert indítottak a Krafton ellen…

Forrás: PCGamer


 

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.