A klasszikus Command & Conquer immár teljes egészében kétjátékos kooperatív módban is játszható, hála a Dawn of the Tiberium Age mod fejlesztőinek. Mindkét eredeti kampány, a GDI és a Nod is támogatja az együttműködést, a pályák pedig átdolgozott dizájnt és rengeteg újdonságot kaptak. Ez a legendás mod továbbra is új életet lehel a Westwood-klasszikusba, miközben az EA nem nagyon foglalkozik a sorozattal.
A Dawn of the Tiberium Age a Command & Conquer modder közösség királya, amely 2007 óta fejleszti a Westwood 1995-ös klasszikusát és annak hidegháborús spin-offját, a Command & Conquer: Red Alertet. Ez az önálló mod a Tiberian Sun módosított motorjára épül, és lehetővé teszi, hogy bármelyik frakcióval többjátékos csatákban vegyünk részt, illetve új egyjátékos küldetéseket és teljesen új kampányt is kínál.
Önmagában is zseniális modról van szó, de most egy fontos mérföldkőhöz ért: immár az eredeti Command & Conquer mindkét kampánya végigjátszható kétjátékos kooperatív módban. Ez részben már évek óta elérhető volt, hiszen a DTA csapata a GDI kampányt már 2023-ban átültette ko-op módba, de mostantól a Nod sztori is játszható baráttal közösen.
Érdemes megjegyezni, hogy a DTA kooperatív kampányai nem egyszerűen átemelik az eredeti élményt plusz egy játékossal. A fejlesztők rengeteg dolgot átalakítottak: például a tüzérségek nagyobb hatótávot kaptak, a nézetet pedig izometrikusra cserélték a Tiberian Sun mintájára. Emellett a pályákat kifejezetten a kooperáció támogatására tervezték át – nagyobb térképekkel, több erőforrással és ellenséggel, hogy a második játékos ne érezze magát feleslegesnek.
A csapat igyekezett a küldetéseket az eredetihez szerkezetileg és hangulatilag is közel tartani, de a „buta” dizájnt nem hagyták változtatás nélkül. „Például a GDI 4. küldetésében korábban elég volt csak az APC-t bevinni a ládához. A mi verziónkban egy teherautóval kell megszerezni a ládát, majd visszavinni a kezdőpontra biztonságban.”
Feltételezhető, hogy a Nod kampányban is hasonló elvek mentén dolgoztak. A legújabb frissítés ráadásul egy 2016 óta készülő új egyedi küldetést (Shadow Reprisal), egy új radar dóm modellt a szovjetekhez, javított torpedóhajó modelleket a Nodnak és hat új multiplayer térképet is hozott.
A moddercsapat nem említi, hogy tervezik-e a Red Alert kampányok kooperatív átdolgozását, de ez lenne a logikus következő lépés. Akárhogy is, nagyszerű látni, hogy a közösség újra és újra életet lehel a C&C-be, főleg hogy az EA láthatóan már nem foglalkozik a sorozattal (noha a kiadó nemrég nyilvánossá tette több klasszikus játék forráskódját). Idén egy spirituális utód, a Tempest Rising is megjelent, ami kiváló választás lehet annak, aki modern köntösben élvezné a C&C-féle stratégiázást.
Forrás: PC Gamer



