TECH HÍREK – Most már komolyabb forrásból is hallani, hogy a Sam Altman vezette cég ki akarja szorítani a Google-t mint „köztes embert”…
A Reuters arról számolt be, hogy az OpenAI egy mesterséges intelligenciával működő webböngészőt készül piacra dobni, amellyel a Google hirdetési bevételekből származó tortájából szeretne kivenni egy szeletet. Bár az új böngészőnek még nincs hivatalos megjelenési dátuma, az OpenAI bennfentesei a Reutersnek elmondták, hogy a tervek szerint a következő hetekben indul. Az új böngésző motivációja az, hogy közvetlenebb hozzáférést kapjanak a Google által a Chrome-on keresztül kiszipolyozott felhasználói adatokhoz. Ezek az adatok több célt is szolgálhatnak az OpenAI számára, különösen az MI-modellek új képzési adatforrásaként és a célzott hirdetésekből származó bevételi forrásként.
Egy mesterséges intelligenciával felturbózott webböngésző valószínűleg adatvédelmi rémálom lesz. A Chrome-nak megvannak a maga adatvédelmi problémái, és gyakorlatilag lehetetlen teljesen privátnak maradni az interneten. Az is elképzelhető, hogy az OpenAI a böngészőjének ad néhány adatvédelmi opciót, hogy korlátozza az adatok megosztását. A ChatGPT rajongói talán nem bánják, hogy az OpenAI megcsapolja az adataikat, cserébe azért, hogy a chatbotja a webböngészési élményük minden aspektusába beleszövődik.
Egyelőre nem világos, hogy pontosan hogyan fog kinézni ez az MI-alapú webböngésző, de az biztos, hogy egy feltűnő ChatGPT lekérdezőmezőt fog tartalmazni a hagyományos keresőmező, az MI-bővítmények és hasonlók mellett (vagy akár helyett). A ChatGPT-nek havonta mintegy 400 millió felhasználója van, így az OpenAI új böngészője jelentős figyelmet kaphat. A Chrome-nak a webböngészők piacán való megdöntése herkulesi teljesítmény lesz. Júniusban a Chrome 68,3%-os részesedéssel rendelkezik a globális webböngésző-piacon. A második helyen a Safari áll 16,25%-os részesedéssel.
Az OpenAI helyzetét tovább rontja, hogy nem ez az egyetlen cég, amely MI-vel működő webböngészőt próbál piacra dobni. Még csak nem is az első. A múlt héten a Perplexity AI elindította a Comet nevű MI-s böngészőjének korai változatát. Ez egyelőre csak a Perplexity előfizetőinek egy kis csoportja számára érhető el, de az OpenAI-t megelőzte. Vajon a mesterséges intelligencia kézzelfogható problémákat fog megoldani, például gyorsabbá teszi a webböngészést, javítja a biztonságot vagy csökkenti a zavaró hirdetéseket? Ezt csak találgatni lehet.
Forrás: PCGamer, Reuters, Statcounter, CNBC



