Dead Island 2 – A zombis játék, amit majdnem eltemettek: „Ez a játék pocsék volt” – Így menekült meg a franchise a teljes bukástól
Egy soha meg nem jelent, nyitott világú zombijáték története, amelyet soha nem próbálhatunk ki – és hogy miért? Egyszerű az ok: „a játék szar volt”. Az eredeti, Yager-féle Dead Island 2 majdnem sírba tette volna az egész sorozatot, ezért nulláról kezdték újra a fejlesztést.
Bár a Dead Island 2 végül 2023-ban világsiker lett – még úgy is, hogy a fejlesztőstúdiót, amely előtte a vegyes fogadtatású Homefront: The Revolutiont csinálta, sokan kétségekkel fogadták –, az odáig vezető út az iparág egyik leghírhedtebb kálváriája volt. Nemrég, a Develop:Brighton konferencián Martin Wein, a játékot kiadó Deep Silver volt kommunikációs vezetője szokatlanul őszintén beszélt azokról a belső viszályokról, amelyek közel egy évtizeden át gúzsba kötötték a projektet. Eddig példátlan őszinteséggel magyarázta el, miért is húzódott a fejlesztés ilyen sokáig.
A Dead Island 2 sorsa részben egy végtelen stúdióváltási lánc lett, ahol egyik csapat sem tudott valódi, egységes vízióval előállni. Miután a Techland a Dying Light-ra fókuszált, a Deep Silver különböző csapatoknak adta át a stafétát, míg végül a Spec Ops: The Line-t készítő Yagerhez került a projekt. Az E3 2014-es első trailer még óriási várakozást keltett – főleg a sokkal könnyedebb, humorosabb hangvétel miatt –, de néhány héttel később már kulcsfontosságú mérföldkövekről derült ki, hogy elbuktak, így a kiadónak lépnie kellett. Ekkor döntött úgy a Deep Silver, hogy elveszi a fejlesztést a Yagertől, és szinte nulláról kezdi újra az egészet.
A Dead Island 2 fejlesztését azért állították le, mert „a játék egy káosz volt”
Ebben a helyzetben Wein elmondta, hogy a fejlesztést felügyelő kaliforniai kiadó úgy látta, a kreatív irány annyira elment a franchise örökségétől, hogy kénytelenek voltak leállítani az egész munkát. „Az a játék szar volt” – mondta ki Wein, kíméletlenül utalva a Yager-féle első verzióra. A helyzet annyira súlyos volt, hogy az első tesztelési eredményeket „borzalmasnak” minősítették, sőt felmerült, hogy ennek a játéknak a megjelenése végleg kinyírta volna a sorozatot.
„Kiadhattunk volna egy pocsék játékot” – ismerte el Wein –, „talán hozott volna egy kis pénzt, de végleg kinyírtuk volna vele a szériát.” Ezért szerinte fájdalmas, de elkerülhetetlen volt a fejlesztés újraindítása. Bár emiatt nyolc évet csúszott a premier, úgy gondolja, csak így válhatott végül a Dead Island 2 igazi sikerré. Végül a Dambuster Studios vitte piacra a végleges változatot, amely 2023-ban jelent meg.
A fogadtatás több mint pozitív lett, a játék milliós eladásokat ért el, és a Dead Island 2 az év egyik legnagyobb dobásává vált. Wein végül azt mondta, a Deep Silver jól döntött, hogy a minőséget és a játékosélményt a határidő elé helyezte. Újabb leckét adott mindenkinek arról, mennyire kockázatos félkész játékokat kiadni – még egy olyan iparágban is, ahol az idő mindig szorít.
Forrás: 3djuegos




