A Microsoft mesterséges intelligencia-központú lépése a Kinget alaposan a padlóra küldhette, ha hihetünk egy publikációnak.
A MobileGamer.biz jelentése szerint a Candy Crush kapcsán ismert King 200 fejlesztőjét fenyegeti az elbocsátás veszélye a Microsoft legutóbbi tömeges elbocsátásának részeként, és a helyüket az MI-eszközök vennék át, és a fejlesztőket korábban ezek megalkotására utasították. A King az Activision Blizzard King mobilos részlege, és vitathatatlanul ez volt az a részleg, amire a Microsoftnak akkora szüksége volt mint egy szelet kenyérre, ugyanis a redmondi cégnek nem volt jelenléte a mobilos játékiparban, és a világ egyik legnagyobb és legismertebb mobiljátékának fejlesztőinek felvásárlása az egyik napról a másikra megváltoztatta ezt.
A Microsoft megszorításait állítólag semmi más nem befolyásolja azon túl, hogy a vállalat versenyben akar maradni az MI-versenyben. A MobileGamer.biz bemutatta, hogy a gyakorlatban is megvalósul az a végjáték, amelyet minden, az MI-t és a generatív MI-eszközöket erőltető cég és vezetőség szem előtt tart: a munka minden olyan része, amelyért jelenleg embereket fizetnek, helyettesíthető egy MI-eszközzel.
„A pályatervezés nagy részét törölték, ami őrültség, hiszen hónapokat töltöttek azzal, hogy olyan eszközöket építsenek, amelyekkel gyorsabban lehet pályákat készíteni. Most ezek az MI-eszközök gyakorlatilag a csapatok helyébe lépnek. Hasonlóképpen a szövegíró csapatból is teljesen eltávolítják az embereket, mivel most MI-eszközök vannak, amelyeket ezek az egyének készítettek. Az a tény, hogy az MI-eszközök felváltják az embereket, teljesen undorító, de az egész a hatékonyságról és a profitról szól még akkor is, ha a vállalat összességében remekül teljesít. Ha több visszacsatolási hurkot vezetünk be, akkor őrültség, hogy magukat a fejlesztőket távolítsuk el, több kézre és kevesebb vezetésre van szükségünk,” mondták a publikáció forrásai.
Bizonyos alkalmazottakat célba vesznek, és önkényes okokból elbocsátják őket, egy forrás szerint azok az emberek, akik hangosan felszólaltak a vezetőség döntései ellen, most elveszítik az állásukat. Egy másik forrás a jelentésben azt állítja, hogy a King emberi erőforrási osztálya évek óta használhatlan, és szélsőséges példája egy olyan HR-osztálynak, amelynek az a feladata, hogy a vállalatot védje, nem pedig a munkatársakat. Minden olyan cég, amely generatív MI-eszközöket alkalmaz a játékfejlesztési folyamatában (így a King is) mindig is azt hangoztatta, hogy az MI-eszköz gondoskodik az unalmasabb, hétköznapi feladatokról, míg az emberi fejlesztők a játékkészítés összetettebb, kreativitásra összpontosító részeire koncentrálhatnak. Brendan Sinclair, a Logic munkatársa rámutatott, hogy a tavalyi GDC-n tartott előadásának részeként a King MI-laborok igazgatója, Sahar Asadi pontosan ezt az üzenetet fogalmazta meg.
Azokat a tervezőket, akiknek több idejük lett volna kreatívnak lenni, teljesen felváltják ezek az eszközök. Egy belső üzenet, amelyet a King fejlesztőinek küldtek ki, azt állítja, hogy ezek a leépítések arról szólnak, hogy számos változtatást hajtanak végre, hogy az üzletág ismét növekedni tudjon, és ennek egyik eleme a sokkal több MI-eszköz megnyitása. Azt is kifejti, hogy ez arról szól, hogy kevesebb réteg, kevesebb átfedő feladatkör, kevesebb óra, amit az összehangolásra fordítanak, kevesebb ember vesz részt a megbeszéléseken, kevesebb érdekelt minden egyes projekt esetében.
A jelentés egyik forrása szerint előfordulhat, hogy több mint 200 fejlesztőt vágnak ki a Kingből, ami érinti a Candy Crush csapatot, a Farm Heroes Saga csapat felét, valamint a londoni, barcelonai, stockholmi és berlini stúdiókban dolgozó fejlesztőket…
Forrás: WCCFTech, Mobilegamer.biz



