Felettébb nepotistának tűnik, hogy a Ubisoft vezérigazgatójának fia ilyen beosztást kap a francia kiadón belül.
Márciusban a Ubisoft bejelentette, hogy új leányvállalatot alapít, amely részben a Tencent tulajdonában lesz, és amelyen belül a Ubisoft a legnagyobb IP-it és franchise-ait (Assassin’s Creed, Far Cry és Rainbow Six) fogja elhelyezni. Ennek két társvezetője lesz. Christophe Derennes volt a Ubisoft észak-amerikai stúdióinak vezetője, ezt a pozíciót 2023 óta töltötte be. Ezt megelőzően 2020-tól a Ubisoft Montreal vezérigazgatója volt, amelyet Derennes 1997-ben alapított, és ahol az idő nagy részét a fejlesztésért felelős ügyvezető alelnökként töltötte be. A Ubisoftnál 35 éve dolgozik, és elmondása szerint az új szerepkörben arra összpontosít, hogy véglegesítse az új egység alapjait, tisztázza a csapat felelősségi körét, miközben biztosítja, hogy a jelenlegi projektek és ütemtervek a pályán maradjanak.
Kollégája, Charlie Guillemot a Ubisoft mellett nőtt fel, mivel az apja és a nagybátyjai által alapított családi vállalkozás volt. Rögtön a főiskola után csatlakozott a céghez, és miután informatikai mesterképzést végzett, 2014-ben a Ubisoft által felvásárolt Owlient stúdió vezetőjévé nevezték ki, ahol mobiljátékokat készítettek, köztük a 2020-ban megjelent Tom Clancy’s Elite Squadot, amely a megjelenésekor azonnal vitát váltott ki, mivel az intro videó olyan képeket tartalmazott, amelyek azt sugallták, hogy a Black Lives Matter mozgalom egy terrorista összeesküvés része. A Ubisoft bocsánatot kért, megváltoztatta a videót, 2021-ben pedig Charlie Guillemot távozott a cégtől. Kritikával szembesült az alkalmazottak részéről, akik nepotizmusnak tekintették az Owlient stúdió vezetőjévé való kinevezését. A Variety-nek adott interjúban, amely Charlie Guillemot és Christophe Derennes új társ-vezérigazgatói kinevezésének bejelentésével egy időben jelent meg, Charlie Guillemot kitért a nepotizmusra is:
„Igen, Yves fia vagyok. Ez nem olyasmi, ami elől rejtőzködöm. De a kinevezésem nem csak a családi kötelékekről szól, hanem arról, hogy a Ubisoftnak jelenleg mire van szüksége. Az elmúlt évtizedet azzal töltöttem, hogy a Ubisofton belül és kívül is tapasztalatot szereztem, csapatokat vezettem, márkákat irányítottam, és egy gyorsan változó iparágban navigáltam a változásokban. Tudatosan döntöttem úgy is, hogy amikor volt értelme, eljöttem, hogy máshol tanuljak és fejlődjek.
Most nem a nevem számít, hanem az előttem álló munka. A Ubisoft sorsfordító pillanatban van. Azt várják tőlem, hogy segítsem a vállalatot előrevinni azáltal, hogy energiát és összpontosítást hozok, és támaszkodom a csapatokban már meglévő hihetetlen szakértelemre. Azért vagyok itt, hogy hozzájáruljak, támogassam és segítsek megteremteni a megfelelő feltételeket ahhoz, hogy mindenki a legjobb munkáját végezze. Ezen túlmenően pedig ez az iparág az, ahol lenni akarok. Nincs még egy ilyen hely, ahol a kreativitás, a tehetség és a technológia ilyen dinamikusan keresztezi egymást, és ahol folyamatosan alkalmazkodni kell az új platformokhoz, az új ötletekhez és a játékosok új elvárásaihoz. Ez az, ami vonz. Teljes mértékben elkötelezett vagyok amellett, hogy mindent megtegyek, amit csak tudok, hogy ez működjön. A Ubisoft mint vállalat, mint csapat és mint a kockázatvállalásról ismert hely számít nekem. Tudom, hogy a bizalmat ki kell érdemelni, nem pedig adni. Pontosan így közelítem meg ezt a szerepet is,” mondta Guillemot.
Charlie Guillemotnak ez már hivatalosan is a harmadik szerepe a Ubisofton belül, hiszen az Owlient stúdió vezetőjéből a Ubisoft átalakítási bizottságának vezetőjévé lépett elő, amely pozícióra az év elején nevezték ki. 2021 és 2025 között társalapítója volt egy Web3 és AI fókuszú stúdiónak, az Unaginak, amelynek a LinkedIn oldala szerint még mindig ő a vezérigazgatója. Arról, hogy miért Charlie-t és Christophe-ot választották a társ-vezérigazgatói szerepekre, Charlie édesapja és Christophe főnöke, Yves Guillemot a következőket mondta: „Christophe mély fejlesztési szakértelmet és több évtizedes gyakorlati gyártási vezetői tapasztalatot hoz Kanadából az Assassin’s Creed, Far Cry és Rainbow Six franchise-ok kapcsán. Charlie vállalkozói szemléletet, a játékfejlesztésben szerzett tapasztalatai által formált éles megértést hoz a fejlődő iparági dinamikáról és a játékosok elvárásairól. Erős termékszemlélettel, a technológia mély megértésével és a játékok iránti szenvedéllyel rendelkezik,” mondta a Ubisoft vezérigazgatója.
Attól ez még kissé nepotizmusnak tűnik!



