Donkey Kong Bananza: nem használja ki a hardvert teljes egészében! [VIDEO]

A Nintendo Switch 2 legújabb belső fejlesztésű (first-party) játékáról a Digital Foundry elemzése alapján kiderült, hogy technikailag lehetett volna sokkal jobb is. Bár a képminőség elfogadható, a játék nem használja az Nvidia DLSS-t, és bizonyos részletek elvesznek a választott megoldások miatt.

 

A Digital Foundry megerősítette, hogy a Donkey Kong Bananza nem alkalmazza az Nvidia felskálázó technológiáját, a DLSS-t, amit pedig több Switch 2 nyitócím, például a Cyberpunk 2077 vagy a Street Fighter 6 is használ. Helyette az AMD FSR 1-et és SMAA-t alkalmaznak, ami utófeldolgozásos él-simítás, noha a Nintendo hardveréből ennél többet is ki lehetett volna hozni az Nvidia megoldásával.

Ennek ellenére a képminőség összességében elfogadható, az élek jól láthatók, ám a finomabb részletek eltűnnek, a kép összességében lágy marad. Dokkolt módban a dinamikus felbontásskálázás 1080p és 1200p között mozog, míg handheld üzemmódban a cél 1080p, ami pontosan megfelel a kijelző natív felbontásának – ezért tűnik ebben a módban jobbnak a látvány.

A teljesítményproblémák a megjelenés előtti videókhoz képest ugyan javultak, de a játék még mindig nem tökéletes. A dupla bufferes V-sync tovább rontja a helyzetet, mivel teljesítménycsökkenéskor rövid időre megfelezi a frame rate-et. Handheld módban a VRR valamelyest enyhíti ezt, de ott sem hibátlan a teljesítmény, mivel sokszor 30 FPS-re esik vissza a képfrissítés. A Digital Foundry szerint ez főként amiatt van, hogy a szoftver 60 Hz-es containerben fut, így a VRR nem tud rendesen működni 40 FPS alatt.

A Donkey Kong Bananza ma, július 17-én jelent meg Nintendo Switch 2-re, így most már a Nintendo eShopban és boltokban is elérhető Donkey Kong és Pauline története.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)