Visszavonul a játékfejlesztéstől a The Elder Scrolls atyja! [VIDEO]

Julian LeFay számára sajnos jogos indok van, hogy miért kell felhagynia a játékfejlesztéssel, pedig sokat tett arra a képletes asztalra.

 

LeFay, aki 1998-as távozásáig a Bethesda programozója és főmérnöke volt, visszavonul a játékfejlesztéstől és jelenlegi projektjétől, a The Wayward Realms-tól. LeFay évek óta küzd a rákkal, és a OnceLost Games vezérigazgatója, Ted Peterson szerint azért hozta meg ezt a döntést, hogy tekintettel legyen egészségére, és hogy utolsó pillanatait szerettei körében élhesse meg. Peterson egy videóban jelentette be a hírt, amelyhez némi visszaemlékezés is társult arról, hogyan fonódott össze a páros karrierje.

„Először 1992-ben találkoztam Julian LeFay-jel, amikor alighogy végeztem a főiskolán, bejöttem interjúra egy junior írói állásra a Bethesda Softworkshöz. Azelőtt még soha nem dolgoztam játékfejlesztő cégnél, és amikor elmentem, Julian azt mondta, hogy ha megkapom az állást, akkor le kell dobnom az öltönyt. Mesélhetnék a barátságunkról, és arról, hogyan dolgoztunk együtt a közelmúltban a Wayward Realms csapatával kreatív és technikai igazgatóként, de a lényegre kell térnem… Julian bátran küzdött a rákkal. Az orvosai közölték velünk, hogy a velünk töltött ideje korlátozott, és készülünk elbúcsúzni az iparág egy igazi legendájától.

Julian elkötelezettsége a Wayward Realms és mindannyiótok, a közösségünk iránt, még ezzel a kihívással szemben sem lankadt. Fáradhatatlanul dolgozott azon, hogy a „nagy RPG-ről” alkotott elképzelése tovább éljen, de most Juliannek egészségére való tekintettel el kell hagynia a OnceLost Games-t, hogy utolsó pillanatait szerettei körében élje. Oszd meg gondolataidat, imáidat, jókívánságaidat, emlékeidet, vagy azt, hogy Julian élete és munkássága milyen hatással volt rád. Támogatásotok szavai többet jelentenek mint gondolnátok, nem csak Julian számára, hanem mindannyiunk számára, akiknek megadatott, hogy mellette dolgozhattunk. Természetesen a csapatnak már volt alkalma elbúcsúzni és átadni egyéni üzeneteiket, én pedig a kórházi ágya mellett ültem, és felolvastam neki ezeket. Ebben az esetben hangosan olvastam fel őket, Julian pedig diktálta nekem, hogy válaszoljak vissza, ami elég nehéz a könnyeim ellenére,” mondta Peterson.

LeFay-t excentrikus figurának tartja, aki egy nagymenő hacker stílusú programozó volt. Különösen szerette a tollal és papírral játszható szerepjátékokat, és a játék, amely végül a The Elder Scrolls: Arena lett, az ő álomprojektje volt. Peterson korábban már beszélt arról, hogy LeFay volt az első Elder Scrolls motorja, amely inkább harcra koncentráló címnek indult, mielőtt a csapat egyre több szerepjátékos elemmel egészítette ki. Ez vezetett ahhoz, hogy egyesek LeFayt az Elder Scrolls atyjának nevezték, és dolgozott a The Elder Scrolls II: Daggerfallon és a The Elder Scrolls: Battlespire-on, mielőtt 1998-ban elhagyta volna a Bethesdát.

A videóból nyilvánvaló, hogy ez egy mélyen személyes és megrendítő hír Petersonnak. És ezt nem csodáljuk…

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)