Ueda Fumito, az Ico, a Shadow of the Colossus és a The Last Guardian legendás alkotója szerint már régen lejárt a játékmechanikák korszakának ideje. A japán rendező úgy véli, hogy a modern játékfejlesztésben sokkal fontosabb a hangulat, a művészet és az élmény, mint újabb és újabb játékmeneti újítások bevezetése. Friss interjújában arról is beszélt, miért érdemes a meglévő mechanikákat tökéletesíteni, nem pedig mindenáron újakat kitalálni.
Amikor a játékmenetről beszélnek a játékosok, szinte mindig a játékmechanikákról esik szó. Az, hogy egy játék mennyire gördülékeny, vagy mennyi újdonságot mutat fel ezen a téren, könnyen kiemelheti a tömegből az adott címet. Ueda Fumito, aki olyan kultikus alkotásokért felelős, mint az Ico, a Shadow of the Colossus vagy a The Last Guardian, azonban úgy gondolja, hogy az igazán új játékmechanikák ideje lejárt. A DenfamicoGamernek adott interjújában ezt a véleményét is megosztotta, miközben Takahashi Keita, a Katamari alkotójának új játékáról, a To a T-ről beszélt.
„Nem emlékszem pontosan, hogy miért válaszoltam akkor egy like-kal, de valószínűleg arra gondoltam, hogy a játékmechanikák kora lejárt. Vajon nem vagyunk-e már abban a korszakban, amikor minden egyes játékban új eszközöket vagy új játékmechanikákat kell nyújtanunk. Még ha a mechanika nem is új, akkor is lehet a hangulatra és a művészetre koncentrálni. Akár tetszik, akár nem, jobb, ha a meglévő mechanikákat élesítjük,” mondta Ueda.
Takahashi szerint Ueda már a Thatgamecompany 2012-es Journey óta ezt vallja. Hogy mi számít valójában újnak, az végső soron mindig szubjektív – de Ueda szerint sokkal nehezebb valami teljesen újat mutatni ma, mint egykor volt. A játék hangulata, művészete, a narratíva és ezek összefonódása jelenthetik az újdonságot, még akkor is, ha a részegységek nem azok.
Például a Lies of P rengeteg ötletet kölcsönöz más játékokból. A fegyverek testreszabása sem új mechanika, de ahogy ez beépül a harcba, a művészetbe és a történetbe, mégis újszerű élményt nyújt. Ueda szerint az egyik legfontosabb gondolat, hogy a játékfejlesztés jövője már nem az új mechanikák kitalálásán, hanem a meglévők tökéletesítésén múlik.
A tavalyi The Game Awards-on már bemutatott új projektje egyelőre névtelen, de a látványvilága alapján sokakat a Shadow of the Colossus-ra emlékeztet. Kíváncsian várjuk, Ueda hogyan valósítja meg ezt a filozófiát legújabb játékában.
Forrás: WCCFTech, Denfaminicogamer



