A Greedfall fejlesztői sem úszták meg a kirúgásokat!

A Spiders esetében is szomorúan kell konstatálnunk, hogy az eddigi fejlesztői létszám nem maradhatott meg, így nekik is a leépítésekhez kellett folyamodniuk.

 

A Greedfallt fejlesztő Spiders elbocsátotta az animációs csapat nagy részét. Erről Erwan Perrin vezető animátor írt a LinkedInen: „Sziasztok! Nemrég értesültünk arról, hogy az iparág nagy részéhez hasonlóan a Spiders Games is elbocsátási tervet fog folytatni, és sajnos az animációs és a riges csapat nagy része érintett lesz… Ha keresel néhány tehetséges és szenvedélyes párizsi animátort vagy rig művészt, írj nekem,” írta Perrin.

Sajnos ez csak a legújabb példája a végtelennek tűnő elbocsátási hullámnak, a legnagyobb cégektől kezdve a közepes méretű csapatokig. Pár példa: a Warner Bros. bezárta a Monolith Productionst, a Player First Gameset és a WB Games San Diegót, az Electronic Arts 300-400 alkalmazottat bocsátott el (többek között a Respawnnál és a lényegében kiherélt Codemastersnél), a Microsoft pedig bezárta a The Initiative-ot és törölte a ZeniMax Online Studios fejlesztés alatt álló új MMO-ját. A közepes méretű példák közé tartozik a Spiders, továbbá a minap a hírekben megfordult Supermassive Games, amelynek egyik közelgő játéka el lett halasztva 2026-ra.

A Greedfall 2: The Dying World nem teljesített jól a korai hozzáférésű megjelenése óta. A játék rekordja a Steamen 375 egyidejű játékos volt, manapság pedig örülhet, ha 10 játékos szedi elő a Spider játékát. A felhasználói értékelések is nagyon negatívak – az összértékelés 55%-on áll, de a legutóbbi értékelések átlaga még alacsonyabb (40%). A közösség nagy részének az egyik fő problémája a harcrendszer, amelyet az első Greedfall valós idejű akciójáról a Dragon Age: Originsre vagy World of Warcraft-ra emlékeztető megoldásra cseréltek. A Spiders azóta lépéseket tett a harc érzetének javítására jobb animációk és hangok révén, de a mag ugyanaz maradt, és határozottan nagyon elavultnak tűnt.

Kár érte, hiszen az első Greedfall egy szórakoztató akció-RPG volt, amely megérdemelt volna egy megfelelő folytatást.

Forrás: WCCFTech, LinkedIn

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)