A túlélés nyugis hangulatban egy eléggé érdekes koncepció, de a Square Glade Games és a Silver Lining Games pontosan ezt fogja megvalósítani.
Az egyedül vagy akár négy játékossal is játszható Outbound egy üres lakókocsival indít, és egy utazásra visz, ahol a változó környezethez alkalmazkodva kell kincseket gyűjteni, tárgyakat készíteni és álmaink otthonát megépíteni. Az Outbound egy „cozyvival”, egy kifejezés, amelyet csapatuk az alfatesztelés után kezdett el használni, amikor a fejlesztők visszaléptek és megnézték, mit találtak a játékosok élvezetesnek. Rájöttek, hogy a játékosok imádták a kielégítő túlélési mechanizmusokat (az energia kezelése, az anyagok gyűjtése és az élelmiszer-termelés), párosulva a kempingbuszban való élet kényelmes, nyomásmentes hangulatával. Más címek inkább az egyik vagy a másik véglet felé hajlanak, de a Square Glade Games úgy érezte, hogy a cozyvival tökéletesen kifejezi azt az egyensúlyt, amelyet a játékosok élveznek – ez az a pont, ahol az Outbound megtalálható.
Egyedül játszva az Outbound csodálatos, hálózaton kívüli élményt nyújt, ahol saját tempónkban gyűjthetjük az erőforrásokat és építhetjük fel a lakókocsit. Mi vagyunk a saját hajónk kapitánya, ami nyugodtságot és önbizalmat ad. Az Outboundot akár három másik barátunkkal is játszhatjuk, azonban ez jelentősen megváltoztatja az élmény jellegét. Másokkal együtt az Outbound inkább egy energikus úti élménnyé válik, hasonlóan ahhoz, amikor a való életben barátokkal indulunk útra. A fejlesztők imádták ezt az energiaváltozást, így bár nem kötelező, a többjátékos mód a szemükben kulcsfontosságú kiegészítés. Lehetőségük volt kihasználni a PlayStation Portal előnyeit is, mivel a PlayStation ökoszisztéma nem igényel semmilyen optimalizálást a Portalhoz. Imádják azt az ötletet, hogy egy baráti társaság együtt ül a Portal eszközökkel, és együtt játszik.
„Az Outbound ihletének egy része akkor született, amikor én magam is úton voltam Németországból Hollandiába. Láttam egy gyönyörű, régimódi lakókocsit, ahogy elhaladt egy napelemekkel és szélmalmokkal teli mező mellett. Akkoriban még a prototípus-készítés szakaszában voltunk, és ez a pillanat adta az ötletet, hogy egy elektromos furgon köré építsük a játékot, a fenntarthatóságot szem előtt tartva. Így a fenntarthatóság egy hatalmas téma lett, amelyet beépítettünk a tervezésbe. A nap, a szél és az eső a legfontosabb energiaforrások, és a hulladék újrahasznosításával új tervrajzokat szerezhetsz a furgon fejlesztéséhez. Ez csak néhány példa arra, hogy az Outbound a játékmeneten keresztül rávilágít a fenntarthatóságra, és ezt az energiát esztétikailag is beépítjük, például azzal, hogy a hatalmas tartályhajók és teherhajók helyett vitorlásokat mutatunk a horizonton,” mondta Tobi Schnackenberg, a cég társalapítója.
Az Outbound eddig Xbox Series-re és PC-re volt bejelentve, de most már PlayStation 5-re is készül. A megjelenés valamikor 2026-ban várható.



