Egy álláshirdetés elhintette, hogy a Sony is lassan elkezdi komolyan gondolni azt a kifejezést, hogy multiplatform, ugyanis a játékai többnyire csak PC-n érhetőek el a PlayStation 5-ön túl…
Már jó ideje, hogy a Sony úgy döntött, hogy gyakorlatilag az összes PlayStation-exkluzív játékát PC-re is kiadja, bár ez némi időbe telt. A multiplatform stratégia csodákat tett a vállalat eredményével, és Totoki Hiroki, a Sony Group Corporation vezérigazgatója nyíltan beszélt arról, hogy agresszíven folytatják ezt a tervet, hogy még tovább javítsák a vállalat működési eredményét. Azonban eddig kissé tabunak tűnt az, hogy a cég játékai Xboxra is eljussanak… egyetlen kivétellel. Az MLB The Show, az évente megjelenő baseball-játék inkább az MLB nyomására kezdett Xboxra is kijönni 2021 óta, úgyhogy ez nem a Sony döntése volt…
Sokkal érdekesebb volt a közelmúltban hozott döntés, hogy a következő Xboxra megjelenő Sony-játék a Helldivers 2 lesz (ám erre még egy hónapot várni kell). Persze, ez egy élő szolgáltatású (live service) játék, ezért természetesen előnyös a nagyobb játékosbázis, és sci-fi lövöldözős játék lévén különösen jól illeszkedik az Xboxhoz. Viszont lehet, hogy ez csak a jéghegy csúcsa, ugyanis a Sony multiplatform és fiókkezelési senior igazgatót keres.
„Kritikus vezető szerepet fog játszani a PlayStation Studios szoftvercímek globális kereskedelmi stratégiájának kialakításában és végrehajtásában az összes digitális platformon, a PlayStation hardveren túl, beleértve a Steamet, az Epic Games Store-t, az Xboxot, a Nintendót és a mobilokat. Ez a szerep felelős a címek jövedelmezőségének optimalizálásáért, a funkciók közötti összehangolás biztosításáért, valamint egy magas teljesítményű csapat vezetéséért, amely a többplatformos terjeszkedésre, a középtávú kereskedelmi tervezésre és a platformpartner-kezelésre összpontosít,” írja a Sony álláshirdetése.
Lehet, hogy a Sony végre ugyanarra a következtetésre jutott mint a Microsoft: a folyamatosan növekvő költségvetések és a egyre hosszabbá váló AAA-fejlesztések miatt a potenciális bevételi források önkényes lecsökkentése már nem tűnik annyira logikus döntésnek mint a játékipar története során eddig volt.
Forrás: WCCFTech, Greenhouse



