Még több játékot tervez Xboxra és Switch 2-re portolni a Sony?

Egy álláshirdetés elhintette, hogy a Sony is lassan elkezdi komolyan gondolni azt a kifejezést, hogy multiplatform, ugyanis a játékai többnyire csak PC-n érhetőek el a PlayStation 5-ön túl…

 

Már jó ideje, hogy a Sony úgy döntött, hogy gyakorlatilag az összes PlayStation-exkluzív játékát PC-re is kiadja, bár ez némi időbe telt. A multiplatform stratégia csodákat tett a vállalat eredményével, és Totoki Hiroki, a Sony Group Corporation vezérigazgatója nyíltan beszélt arról, hogy agresszíven folytatják ezt a tervet, hogy még tovább javítsák a vállalat működési eredményét. Azonban eddig kissé tabunak tűnt az, hogy a cég játékai Xboxra is eljussanak… egyetlen kivétellel. Az MLB The Show, az évente megjelenő baseball-játék inkább az MLB nyomására kezdett Xboxra is kijönni 2021 óta, úgyhogy ez nem a Sony döntése volt…

Sokkal érdekesebb volt a közelmúltban hozott döntés, hogy a következő Xboxra megjelenő Sony-játék a Helldivers 2 lesz (ám erre még egy hónapot várni kell). Persze, ez egy élő szolgáltatású (live service) játék, ezért természetesen előnyös a nagyobb játékosbázis, és sci-fi lövöldözős játék lévén különösen jól illeszkedik az Xboxhoz. Viszont lehet, hogy ez csak a jéghegy csúcsa, ugyanis a Sony multiplatform és fiókkezelési senior igazgatót keres.

„Kritikus vezető szerepet fog játszani a PlayStation Studios szoftvercímek globális kereskedelmi stratégiájának kialakításában és végrehajtásában az összes digitális platformon, a PlayStation hardveren túl, beleértve a Steamet, az Epic Games Store-t, az Xboxot, a Nintendót és a mobilokat. Ez a szerep felelős a címek jövedelmezőségének optimalizálásáért, a funkciók közötti összehangolás biztosításáért, valamint egy magas teljesítményű csapat vezetéséért, amely a többplatformos terjeszkedésre, a középtávú kereskedelmi tervezésre és a platformpartner-kezelésre összpontosít,” írja a Sony álláshirdetése.

Lehet, hogy a Sony végre ugyanarra a következtetésre jutott mint a Microsoft: a folyamatosan növekvő költségvetések és a egyre hosszabbá váló AAA-fejlesztések miatt a potenciális bevételi források önkényes lecsökkentése már nem tűnik annyira logikus döntésnek mint a játékipar története során eddig volt.

Forrás: WCCFTech, Greenhouse

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)