Elbukott horror: Dead Space atyja is padlóra került – Glen Schofield is ráfázott a játékvilág válságára!

Az egyik legnagyobb videójáték-probléma most a Dead Space alkotóját is elérte. Glen Schofield, aki a The Callisto Protocol fejlesztését is vezette, képtelen volt finanszírozást szerezni új projektjéhez.

 

A videójáték-ipar példátlan válságon megy keresztül, és még a legnagyobb legendák sincsenek biztonságban a szektort sújtó problémák elől. Glen Schofield, a legendás Dead Space és a frissebb The Callisto Protocol alkotója sem tudta megszerezni a következő nagy dobásához szükséges anyagi hátteret – még úgy sem, hogy lánya, Nicole Schofield oldalán vágott bele az új játékba. Ez a kudarcos tapasztalat első kézből világít rá, mennyire reménytelen most a AAA-szintű fejlesztések világa.

Schofield egy LinkedIn-posztban osztotta meg benyomásait az iparról és új projektjéről. „Az elmúlt nyolc hónapban csendben dolgoztam a lányommal, Nicole-lal egy új videojáték-ötleten. Ő keresett meg vele, és azonnal beleszerettem. Olyasmi, amit még soha nem láttam. Eddig csak úgy hívtuk: a horror egy új alkategóriája – nem sima horror, hanem annál is több.”

Schofield így folytatta: „A költségvetést 17 millió dollárra szorítottuk le, egy kis, tehetséges csapattal prototípust terveztünk, és elindultak a tárgyalások.” A koncepciót mindenki imádta, rengeteg második és harmadik körös megbeszélés is volt. „De az első visszajelzések így szóltak: ‘Oldjátok meg 10 millióból.’ Aztán ez a szám már csak 2-5 millióra csökkent.” A jelenlegi helyzet miatt apa és lánya úgy döntöttek, inkább elengedik a projektet, mert „vannak ötletek, amiket jobb inkább érintetlenül hagyni, mint olcsón összecsapni.” A projektben dolgozó fejlesztők elvesztették az állásukat, Nicole-t pedig elbocsátották a Striking Distance Studios-tól is – ezt a céget Schofield a The Callisto Protocol miatt alapította, majd 2023 szeptemberében hagyta ott a horrorjáték gyenge szereplése után.

 

Kétségek Schofield jövőjéről a szakmában

 

Nem újdonság, hogy a fejlesztők egyre nehezebben találnak partnert vagy kiadót, aki bevállalná az ambiciózus projekteket. Most Schofield is első kézből tapasztalja ezt a problémát, ráadásul már a saját jövőjével kapcsolatban is kételyei vannak. „Dolgoztam már kétfős csapattal is, meg több mint 300 fejlesztővel is. Az elmúlt 15-20 évemet AAA-játékok építésébe fektettem nagyszerű csapatokkal. Ez az életem, ezt szeretem. De most, hogy az ipar gyakorlatilag befagyott, a AAA olyan távolinak tűnik.”

„Visszatértem az alkotáshoz. Minden hiányzik: a csapat, a káosz, a rajongók öröme. Itt vagyok még, művészetet készítek, történeteket és ötleteket írok, és még mindig próbálok pezsgést vinni az iparágba. De lehet, hogy ez volt az utolsó játékom rendezőként. Ki tudja? Ha így van, köszi, hogy játszottatok a játékaimmal.” – zárta gondolatait a veterán fejlesztő.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.