A Rockstar-nak jó oka lehet arra, hogy a Grand Theft Auto VI-ban ne a 60 FPS-t válassza, és mindez a „vizuális részletek” iránti elkötelezettségükön múlik. Obbe Vermeij, a stúdió volt fejlesztője szerint inkább a 30 FPS-t preferálhatják, hogy lenyűgözően részletes jeleneteket tudjanak megvalósítani.
Még hónapok vannak hátra a megjelenésig, de a közösség már most számtalan teóriát gyárt a Grand Theft Auto VI körül. A történet és a térképrészletek találgatásain túl egyre többen vitatják a játék technikai lehetőségeit is. Ehhez a beszélgetéshez csatlakozott most Obbe Vermeij is, aki hosszú ideig dolgozott a Rockstarnál – részt vett a GTA: San Andreas, a GTA: Vice City és a GTA 3 fejlesztésében is –, és most megosztotta, miért lehet, hogy a készülő GTA VI csak 30 FPS-sel fog futni.
Vermeij az X-oldalán rendszeresen válaszol a Grand Theft Auto-rajongók kérdéseire. Ezúttal egy felhasználó kérdésére reagált, és kifejtette, milyen kihívásokkal kell szembenéznie annak, aki 60 FPS-re optimalizálna egy játékot: „Ez egy kompromisszum. 30 FPS mellett kétszer annyi poligont lehet megjeleníteni, mint 60 FPS esetén.”
„Egy kompetitív akciójátéknál mindig a magasabb képkockaszámra törekszel, de a GTA esetében lehet, hogy inkább a vizuális részletességet választod.” És jól ismert, hogy a Grand Theft Auto VI célja, hogy lenyűgöző környezeteket mutasson be – a második trailer is tele volt apró részletekkel: izzadó karakterek, sörben buborékok, Red Dead Redemption 2-utalások stb. A Rockstar ráadásul megerősítette, hogy a bemutatott előzetes „fele részben játékmenet, fele részben cinematic”.
Fontos azonban tisztázni, hogy Vermeij elmélete csupán spekuláció. Bár szerinte a Rockstar a 30 FPS-re készül, azt sem zárja ki, hogy a stúdió „varázslattal” akár kompromisszumok nélkül is elérheti a 60 FPS-t. Végül is, a Red Dead Redemption készítői már többször bizonyítottak a technikai bravúrokkal.
Közben bezárt a Rockstar Games Social Club
A Rockstar eközben teljes csendben dolgozik, hogy 2026. május 26-án megjelenhessen a Grand Theft Auto VI. Egyetlen publikus lépésük, hogy váratlanul leállították a Rockstar Games Social Club honlapját, néhány funkciót azonban meghagytak azoknak, akik továbbra is használták. Ez nem feltétlenül rossz hír: a több mint 13 év alatt sok probléma halmozódott fel a portálon, így könnyen lehet, hogy egy vadonatúj platformot készítenek elő a következő GTA-hoz.
Forrás: 3djuegos



