Kojima újra beszólt: már a Metal Gear Solid 3 Remake sem érdekli, mert unalmas lett a játékipar?

Kojima csalódottan figyeli az iparágat, és a legszomorúbb, hogy már a Metal Gear Solid 3 Remake sem izgatja. A Metal Gear Solid és a Death Stranding atyja szerint túl sok a sablon, kevés az igazi újdonság, pedig szerinte csak a kockázatvállalás viheti előre a játékvilágot.

 

Hideo Kojima mindig is kivételnek számított a játékiparban. Minden projektjével nyomot hagyott, így a Metal Gear Solid sorozat és a saját ötlete, a Death Stranding is örökre beírta a nevét a játékosok történelmébe. Most is azon dolgozik, hogy az új játékai megint formabontóak legyenek, ám ez sem akadályozza abban, hogy csalódottan nézzen körbe egy egyre sablonosabbá váló iparágban.

Egy friss SSense-interjúban Kojima azt mondta: „A nagy stúdiók túlságosan is a biztonságos, bevált sémákat követik. Manapság a legtöbb AAA-játék külsőre, játékmenetre szinte ugyanolyan.” A Death Stranding 2 rendezője szerint a Summer Game Fest 2025-ön felvonultatott címek többsége is csak ugyanazokat a köröket futja: „Harcolj szörnyekkel, vagy legyen középkori a hangulat.”

Kojima szerint az iparágnak valódi új ötletekre van szüksége, hogy ne fulladjon bele az egyhangúságba. Saját kreatív módszerét említi példának, amely a kockázatvállaláson és az egyéni vízión alapul. Felidézi, hogy a Konaminál még képes volt egyensúlyozni a kreativitás és a pénzügyi érdekek között, de most, a Kojima Productions élén nagyobb a felelőssége a csapatáért és az örökségéért. A Death Stranding 2 sikere pedig megerősítette, hogy a közönség igenis vevő a különlegesebb játékokra.

 

Kojima kihagyja a Metal Gear Solid 3 Remake-et

 

Kojima csalódottsága nemcsak a játékmenetek, hanem a fejlesztési módszerek és az egyediség hiánya miatt is erősödött. Azt is elárulta, hogy nem tervezi kipróbálni a Metal Gear Solid 3 Remake-et: „Amikor megkérdeztem, játszik-e majd vele, csak nevetett, és annyit mondott: ‘Nem, nem fogok.’” A Metal Gear Solid atyját zavarja, hogy már nincs befolyása a sorozat sorsára, míg a Death Stranding felett teljes kontrollja van.

Mindezek ellenére Kojima továbbra is dolgozik új projektjein: az OD egy Xbox-exkluzív horrorjáték lesz, a PlayStationre érkező Phsynt pedig egy kémkedésre és akcióra építő cím, amelyet sokan a Metal Gear Solid szellemi örökösének tartanak. Ezek várhatóan 2030 körül jelenhetnek meg, de addig is érkezik a Death Stranding anime és a film 2027-ben. Kojima szerint azonban csak az idő dönti el, mennyit ér egy-egy játék, az igazi értéket évek múltán látjuk.

Forrás: Deadline

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.