Ezzel a kissé nyersebben fogalmazó videókészítőknek is esélye van monetizálni a videóikat… igaz, ez a magyar nyelvterületet nem érinti, mert akkor sokan – mint például a legendásan mocskos szájáról ismert theVR – biztosan éhen haltak volna már.
2022-ben a YouTube új szabályokat vezetett be a platformot használó tartalomkészítők számára, amelyek szerint az első hét másodpercben erős káromkodást tartalmazó videók nem lehetnek bevételszerzőek. Az eredmények nem voltak túl jók: a nem egyértelmű szabályok és az egyenetlen végrehajtás miatt több YouTube-os is felháborodott, mert ez veszélyeztette megélhetésüket. Néhány hónappal később a YouTube kissé enyhített a szabályokon, és kijelentette, hogy a mérsékelt káromkodást tartalmazó videók teljes monetizálásra jogosultak, míg azok, amelyek az első hét másodpercben vagy a videó nagy részében ismétlődően erősebb káromkodást tartalmaznak, korlátozott hirdetésmegjelenítésre jogosultak. Ez jobb, de még mindig szükségtelenül homályos és zavaros. A YouTube abbahagyta a ködösítést. Az angolul F-szónak nevezett káromkodás, és néhány más kifejezés nem eredményez többé bevételkiesést még akkor sem, ha az első hét másodpercben hangzik el.
A korábbi szabályozás azért lett bevezetve, mert a hirdetők távolságot akartak tartani hirdetéseik és a káromkodások között. Ez nyilvánvalóan már nem így van, mivel ezek az elvárások megváltoztak, és a hirdetők már képesek a tartalmakat a kívánt káromkodási szinthez igazítani. A mérsékelt káromkodás olyan szavakat jelent, mint s*ggfej vagy r*banc, az erős káromkodás pedig olyan kifejezéseket mint a b*szd meg.
Gondosan kell kiválasztani a káromkodásokat. Az erős káromkodások gyakori használata továbbra is megsérti a YouTube hirdetőknek szóló irányelveit. A mérsékelt vagy erős káromkodásokat tartalmazó videók címében vagy indexképeiben továbbra is korlátozott monetizációban részesülnek, az extrém káromkodások (rasszista vagy homofób sértések) használata pedig továbbra is teljes bevételszerzés-tilalmat von maga után.
Ki döntötte el, hogy hét másodperc a megfelelő időtartam a reklámok vége és az első káromkodás között? A hét másodperces káromkodási puffer eltörlése azt jelenti, hogy a YouTube-osoknak mostantól nehezebb lesz véletlenül megszegni a szabályokat, és azok számára, akik csatornájukból élnek, ez elég nagy dolog.
Forrás: PCGamer



