Clair Obscur: Expedition 33 sikere után jön az AA-játékok kora? A készítők szerint csak a kicsik tudnak igazán nagyot alkotni!

A Clair Obscur: Expedition 33 alkotói kiállnak a kis létszámú fejlesztőcsapatok mellett, és a játékuk diadala után valóságos középkategóriás (AA) boomot jósolnak. Az Expedition 33 csapata tudatosan utasítja el az AAA-játékokat, mert szerintük épp ez a függetlenség tette őket naggyá.

 

A Clair Obscur: Expedition 33 kétségkívül az év egyik legnagyobb meglepetése lett. A Sandfall Interactive fordulóalapú RPG-je minden várakozást felülmúlt, és azonnal az év játéka cím várományosává vált. Ez a körökre osztott szerepjáték számos műfajbeli óriást lekörözött művészi megközelítésével, érzelmes történetvezetésével és tökéletesre csiszolt játékmenetével. A Clair Obscur: Expedition 33 sikere azonban túlmutat a több milliós eladásokon – könnyen lehet, hogy a jövőben alapjaiban változtatja meg, hogyan készülnek a videojátékok.

Pontosan erre utalt a stúdió kreatív igazgatója, Guillaume Broche, és vezető programozója, Tom Guillermin a CEDEC 2025 konferencián. Az Automaton-nak adott interjúban a fejlesztők kijelentették, hogy a 30 fős fejlesztőgárda tökéletes méret egy ilyen volumenű projekthez. „Azt hiszem, egyelőre kis csapatban szeretnék dolgozni. Nem tudom, mi lenne az ideális csapatméret, de most így jó.”

A siker titka szerintük az volt, hogy több mint 200 interjú után sikerült egy nagyon kis, de rendkívül tehetséges gárdát összeállítaniuk. Bár bizonyos feladatokra – például lokalizáció, marketing vagy minőségbiztosítás – külső partnereket vontak be, a csapat így is rugalmasan, gyorsan tudott bővülni. Az Unreal Engine-hez hasonló eszközök révén már kompakt, agilis csapatok is világszínvonalú játékokat készíthetnek – állítják. Az Expedition 33 példája is azt mutatja, hogy igenis van igény az egyedi hangvételű, középkategóriás (AA) minőségi címekre.

„Ahogy a fejlesztési költségek nőnek, szerintem egyre több cég fog AA-játékokat készíteni.” Erre már Franciaországban is van példa: a Sloclap stúdió – a Rematch és a Sifu fejlesztője – sem szeretne óriásira nőni, inkább kreatív, merész projekteket választanak. A játékiparnak ezért sokkal komolyabban kellene vennie az AA-címeket, ahelyett hogy csak a 150 millió dollárt is meghaladó költségvetésű gigaprojektekre fókuszálna.

„Szerintem csak a Rockstar Games képes blockbuster játékokat csinálni. Mindenki másnak vissza kellene fognia a büdzsét, és eljön az idő, amikor egyre többen választják a mi fejlesztési modellünket.”

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.