Arcanum: miért reménytelen egy igazi remaster? A legendás fejlesztő most pontot tesz a vita végére

Szinte lehetetlen, hogy az egyik legjobb fantasy RPG visszatérjen azzal a remasterrel, amire minden rajongó vár, és legendás alkotója el is magyarázza, miért. Tim Cain elárulta, mi a helyzet jelenleg az Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura jogaival és kihez tartoznak.

 

Bár az Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura nem örvend akkora elismerésnek, mint a korszak többi szerepjátéka, például a Baldur’s Gate vagy a Fallout, a klasszikus RPG-rajongók körében kultikus kedvenc. A fantasy és a steampunk egyedi ötvözete, mély játékmenete és különleges világa miatt sokan szeretnék, ha modern platformokon is újraéledne. Azonban egyik fő alkotója most minden reményt eloszlatott egy lehetséges remaster kapcsán.

 

Tim Cain szerint szinte lehetetlen a remaster

 

Tim Cain, a legendás fejlesztő és a Troika Games társalapítója nemrég elmagyarázta, miért lenne rendkívül nehéz egy új, felújított Arcanum megvalósítása. Bár a forráskód az ő és két korábbi partnere, Leonard Boyarsky és Jason Anderson tulajdonában van, a márkanév jogai a Sierra-nál, vagyis a játék eredeti kiadójánál vannak, amely ma már az Activision Blizzard része – tehát végső soron a Microsoftnál landolt. Ez a bonyolult jogi háló azt jelenti, hogy bármilyen új kiadás vagy remaster csak rengeteg jogi akadály leküzdésével jöhetne létre.

Cain szerint önmagában a forráskód birtoklása nem elég: a név és a cím jogtulajdonosának engedélye nélkül nem lehet publikálni semmit. Hiába tart fenn jó szakmai kapcsolatot a Microsofttal, a jogok nélkül nem lehet sem terjeszteni, sem felhasználni a kódot. „Ha valaki használni akarná a kódot, egyeztetnie kellene velem, Leonarddal és Jasonnal, hogy mindhárman beleegyezzünk” – mondja Cain.

 

Mégis, hogy lehetne új életet lehelni az Arcanumba?

 

A reménytelennek tűnő helyzet ellenére Cain arról is beszélt, hogyan képzelné el egy esetleges remaster folyamatát. Elsőként az eredeti játék hibáinak javítását, az egyensúly átgondolását, majd a teljes felhasználói felület újratervezését és a harcrendszer modernizálását említi, illetve a vizuális változatosság növelését is kulcsfontosságúnak tartja.

Egyelőre azonban az Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura sorsa megpecsételődött: valószínűleg sokáig megmarad rétegklasszikusnak. A jogi akadályok és a technikai kihívások miatt kevés esély van arra, hogy a közeljövőben visszatérjen. Marad tehát a nosztalgia és az álmodozás, hátha egyszer minden körülmény összeáll, és újra felfedezhetjük ezt a korszakos RPG-t.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.