Nvidia vagy AMD? Az Unreal Engine egyik titkos oldala – ezért szenvednek a Radeonok a sugárkövetéssel!

TECH HÍREK – Az AMD sugárkövetésének gondjai nemcsak a driverek miatt vannak. Bizonyos játékokban az Unreal Engine eleve Nvidia kártyákra van optimalizálva – ezt több GPU-szakértő is megerősítette, akik szerint számos fejlesztő olyan funkciókat használ, amelyek csak az Nvidia-val kompatibilisek.

 

Az Nvidia és az AMD grafikus kártyáinak harca egyike azoknak a „végtelen” küzdelmeknek, amelyeket mindenki figyelemmel kísér, amikor azt akarja eldönteni, melyik gyártó viszi a prímet a gaming vagy a számítástechnika terén. Bár a Steam felmérései alapján a legtöbb játékos a Jensen Huang vezette Nvidiát választja, az AMD sem adja fel: az RDNA-4-hez folyamatosan érkeznek patchek és driverek, amelyek a teljesítményt próbálják közelíteni a riválishoz. Ám mindig akadnak olyan problémák, amelyek megakadályozzák, hogy az AMD valóban utolérje népszerűségben az Nvidiát.

Ez viszont nem feltétlenül csak az AMD hibája. Friss tesztek szerint – amelyeket ismert GPU-guruk végeztek – a legelterjedtebb grafikus motorokba eleve olyan kód került, amely előnyben részesíti az Nvidia kártyákat az AMD-s technológiákkal szemben.

 

Unreal Engine: favoritizmus az Nvidia javára?

 

A Techspot portál cikke szerint többen is jelentették, hogy az Unreal Engine-nel (legyen az UE4 vagy UE5) készült játékok komoly akadozást, sőt, szinte „lefagyás-szerű” hibát produkálnak, ha Radeon 9000-es sorozatú kártyával és bekapcsolt sugárkövetéssel próbálkoznak. A Digital Foundry is készített erről videót: a Hellblade: Senua’s Sacrifice például érezhetően rosszabbul fut AMD kártyán, mint Nvidia-n. Szerintük ez inkább driverhiba, de mások, például a Tech YES City szerint a gond gyökere magában az Unreal Engine-ben van, ahol az optimalizáció kimondottan Nvidia-ra készült – nem az AMD-re.

 

Az NvRTX – a motor a motorban

 

A vizsgálatok során – Hellblade, The Ascent és más, sugárkövetést intenzíven használó címeknél – kiderült: a grafikus motorokban egy „custom verzió”, az NvRTX található, amelyet maga az Nvidia fejlesztett és kifejezetten a saját technológiáira szabott. Ez az Nvidia hivatalos oldalán is szerepel: a motor teljesen Nvidia-kompatibilis, ezért a legtöbb fejlesztő ezt választja a DirectX-alapú, univerzális verzió helyett.

Így a Radeon 9000-es sorozatú kártyák tulajdonosainak olyan kódot kell futtatniuk, amely valójában nem az ő kártyáikhoz készült. Ennek oka főleg az, hogy az NvRTX verzióval jóval könnyebb dolgozni, illetve 100%-ban támogatja az Nvidia saját extráit (DLSS, DLAA stb.). Az AMD driverei bár nem sokkal maradnak el, még mindig akadnak bennük hibák – bár ezek a szakértők szerint javíthatók lennének.

Az viszont önmagában figyelemre méltó, hogy a játékok nagy része olyan motorral jelenik meg, amely egyetlen gyártót (Nvidia) preferál – így az AMD felhasználók nem élvezhetik ki teljesen a csúcskártyáik tudását, még akkor sem, ha azok technikailag a legjobbak között vannak.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.