Nem muszáj mindenhez 8 GB VRAM (ez PC-s játékokhoz lassan már túlzottan kevés), mert a PlayStation 4-es játék emulációja ennek felével is beéri már.
A Bloodborne PC-s emulációja a ShadPS4 emulátorral az elmúlt néhány hónapban folyamatosan javult, és most már olyan szinten áll, hogy az érthetetlen módon PlayStation 4-exkluzív játék ma már néhány problémával is, de játszható még egy elavult, 4 GB VRAM-mal rendelkező GPU-n is. Ilyen például az AMD Radeon RX 580. (Vagy akár az ázsiai piacra szánt RX 570 is, ami RX 580 2048SP néven jelent meg; ebből 8 GB-os verzió is van.)
A lent beágyazott videó ProteinGamingtől bemutatja, hogy a FromSoftware népszerű játéka a kiváló PlayStation 4 emulátor legújabb verzióján hogyan fut néhány moddal, 60 FPS-en, 768p felbontással az RX 580 GPU-n. Az emulátorban nemrégiben végrehajtott fejlesztések egy része lehetővé tette a játék zökkenőmentes futtatását az alacsony VRAM-mal rendelkező GPU-kon, kijavítva a VRAM-szivárgási problémákat, amelyek stabilitási gondokat okoztak a több VRAM-mal rendelkező kártyákon is. Így a Bloodborne mostantól minden eddiginél jobban játszható számos különböző konfiguráción is (persze azért egy kellően izmos és modern processzor sosem árt).
A ShadPS4 emulátor legújabb hivatalos verziója, amely lehetővé tette a Bloodborne PC-n való játékát, a 0.10.0 verzió. Ez az emulátor számos fejlesztést tartalmaz, amelyek javították több cím emulációját, beleértve a FromSoftware játékát és a The Last Guardian-t, egy másik PS4-exkluzív címet, amelyet még nem portoltak PC-re (és valószínűleg ez sem fog eredeti formájában portot kapni… maximum, ha remasterelik).
Az emulációs fejlesztéseken túl a Bloodborne nagy népszerűségnek örvend a modderek körében, akik számos fejlesztést vezettek be a játékba, beleértve a továbbfejlesztett grafikát, amely egy igazi remasterben sem lenne helyénvaló. Csakhogy a Sony-t mintha ez egyáltalán nem érdekelné. A Bloodborne IP jogai ugyanis náluk vannak, nem pedig a FromSoftware-nél, de annyi bizonyos, hogy a művészeti irányzata tökéletes lett…
Forrás: WCCFTech



