Álllíólag a hardver lehetőségeit a platformra készülő belső fejlesztésű (first-party) címek nem használják ki még teljes mértékben.
A Digital Foundry szerkesztői a heti podcastjükben arról beszéltek, hogy a Nintendo Switch 2 első generációs játékai (Mario Kart World, Donkey Kong Bananza) miért nem használják az Nvidia DLSS felskálázóját. Helyette az alacsonyabb színvonalú AMD FSR 1 megoldást választották. Bár nem lehet egyértelműen kijelenteni, de a szerkesztők úgy vélik, hogy ennek hátterében enginekorlátozások állhatnak, mivel ezeket a játékokat működtető motorok például nem támogatják az Nvidia DLSS által igényelt mozgásvektorokat. Engine-szintű támogatás nélkül a felskálázó implementálása sok munkát igényelne, amit a nagy N valamilyen okból nem akart megtenni.
A technikai korlát azonban nem feltétlenül az egyetlen ok, amiért a Nintendo új konzoljának első nagyobb saját játékai nem használják az Nvidia DLSS-t, mivel a művészeti irányzat is szerepet játszhat ebben. A nagy N játékai általában rajzfilmszerű grafikával rendelkeznek, amelyekben nincsenek bonyolult formák vagy minták, így még ha az élek nem is simák, azért nem is olyan rosszak, ami csökkenti az antialiasing és a felskálázás szükségességét. A Mario Kart World tökéletes példa erre, mivel a játék ezek nélkül is remekül néz ki (és jól is fut).
Ennek ellenére jó esély van arra, hogy végül a first-party játékok is használni fogják az Nvidia DLSS-t, ami nem csak a Nintendo Switch 2 Welcome Tour-ban szerepel, hanem a japán cég aktívan együttműködött az Nvidiával, hogy a rendszerben a felskálázó használatához szükséges hardvert beépítsék, így egyértelműen felismerték annak értékét. Remélhetőleg nem kell sokáig várni, hogy használni tudják, mivel például a Donkey Kong Bananzához hasonló játék egyértelműen profitált volna belőle, tekintve az AMD FSR 1 által biztosított képminőséget.
Úgyhogy a japán cégnek a fejlesztői oldalon is next-gen lépést kell tenniük. A hardver, amire fejlesztenek, javult, de ehhez a szoftverkörnyezet frissítése is illene.
Forrás: WCCFTech



