A videojátékokból akár karrier is lehet: az e-sport aktuális helyzete és szerepei

Az e-sport napjaink egyik leggyorsabban fejlődő területe, amely egyre inkább karrierlehetőségként jelenik meg a fiatalok számára. A hagyományos sportokhoz hasonlóan a versenyeken nemcsak játékosok vesznek részt, hanem szükség van például bírókra, kommentátorokra és tartalomgyártókra is. A szektor jelentőségét mutatja, hogy folyamatban van a világ első E-sport Olimpiájának tervezése.

 

Ma már kevés olyan fiatal akad, aki ne próbált volna ki számítógépes játékokat. Bár sok profi e-sportoló is hobbiként kezdte, az e-sport jelentősen különbözik az alkalmi játékoktól: rendszeres edzést, komoly elköteleződést és megfelelő hátteret igényel, hasonlóan más sportágakhoz. A stabil alapok kiépítéséhez nemcsak technikai tudás, hanem mentális felkészültség és kitartás is szükséges.

Magyarországon az e-sport közössége is számottevő: 3,5 millió felnőtt játszik rendszeresen videojátékokkal, közülük 0,8-1 millióan például olyan e-sport címekkel, mint a League of Legends vagy a Counter-Strike 2.

Az e-sport nemcsak a játékosokról szól: a digitális sportokhoz kapcsolódóan számos más szerepkör is létezik, többek között kommentátorok, versenybírók vagy tartalomgyártók. Ahogy a hagyományos sportokban, itt is szükség van szervezett háttérre, hogy egy-egy verseny zökkenőmentesen lebonyolítható legyen. A sportágban dolgozó szakemberek feladatai közé tartozik például a szabályok betartatásának ellenőrzése, technikai problémák megoldása vagy a mérkőzések közvetítése is.

Az e-sport nem kizárólag férfiaknak szól. Pálfi Vivien, a HUNESZ versenybírója szerint: „Bár első pillantásra nem tűnhet túl izgalmasnak, hogy mérkőzések közben csak ott állok a játékosok mögött, főleg, mert sokan nem tudják, de az e-sport versenybírónak kulcsfontosságú szerepe van. Valójában figyelnünk kell, hogy a játékosok semmilyen egyéb programot ne futtassanak játék közben, ami nem megengedett, illetve a technikai problémákat is nekünk kell elhárítani. A hagyományos sportokhoz hasonlóan az én feladatom megoldani az esetleges verbális konfrontációkat is. Versenybíróként azt tapasztalom, hogy a kezdeti ellenállás után már elkezdődött egyfajta érdeklődés a gamer fiatalok szüleinek részéről is, azonban még sok a tennivaló, hogy az új generáció e-sportolói és családjuk egyaránt kellőképp tájékozottak legyenek a sportág nyújtotta lehetőségekről.”

Az e-sport fejlődését mutatja, hogy várhatóan két éven belül Szaúd-Arábiában rendezhetik meg a világ első E-sport Olimpiáját is.

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.