Nyolc évvel azután, hogy a trailerével mindenkit ámulatba ejtett, az egykori Anthem-rendező elárulja, miért vallott kudarcot igazán a játék. A BioWare műve az ipar egyik legnagyobb melléfogása lett, és Mark Darrah szerint soha nem volt igazi, egyedi arculata.
Nyolc év telt el – ami nem kevés – az Anthem bejelentése óta, amely a BioWare és az Electronic Arts egyik legambiciózusabb projektje volt, ugyanakkor a közelmúlt egyik leglátványosabb videojáték-fiaskójává is vált. Most Mark Darrah, a játék egyik kulcsfigurája, úgy döntött, hogy egy hosszabb videósorozatban meséli el a saját szemszögéből, mi történt. Tanúvallomása nemcsak belső hibákat tár fel, hanem a stúdió és az EA alapvető döntéseit is megkérdőjelezi.
Darrah, aki több mint két évtizedet töltött a BioWare-nél, a sorozat első részében arról beszél, hogy az Anthem fejlesztését végigzongorázta a bizonytalanság, a vezetés hiánya és egyfajta belső titkolózási kultúra. Elmondása szerint 2011 és 2017 között a csapat gyakorlatilag vakon tapogatózott az olyan ködös ígéretek árnyékában, mint „a történetmesélés jövője”, miközben senki sem tudta, hogy pontosan milyen játékkal is akarnak előállni, vagy hogyan lehetne a célokat elérni. Az sem segített, hogy 2014-ben távozott Casey Hudson producer, így két évig irány nélkül maradt a projekt.
A csapat egy „titkolózási kultúrába” szorult, jelszóval védett dokumentumok, titkosított merevlemezek, és csak szűk kör számára elérhető meetingek között. Ezt a hozzáállást maga a BioWare vezetése erősítette, aminek következtében a részlegek közötti kommunikáció megszűnt, mindenki elszigetelten dolgozott. A játék központi ötlete, narratív és játékmeneti magja soha nem állt össze, emiatt évekig tartott a cél nélküli kísérletezés.
Még a név is improvizáció volt
Darrah azt is elismeri, hogy a játék soha nem rendelkezett valódi identitással. Egyedül az volt biztos, hogy mivé nem akar válni: nem lesz Destiny, nem lesz Mass Effect, nem lesz Borderlands. Ahelyett, hogy lett volna egy világos vízió, a fejlesztés folyamatosan ide-oda csapongott: túlélőjátéktól a repülés nélküli, limitált élményekig minden felmerült. Maga az Anthem név is improvizáció eredménye lett az E3 2017 előestéjén, miután a Beyond és a Javelin lehetőségeket elvetették.
Darrah 2017-ben vette át a projekt vezetését, épp akkor, amikor már elvileg a finisben kellett volna járnia a fejlesztésnek. Az ő érkezése ugyan javította a belső kommunikációt, de ekkorra már túl késő volt a pályamódosításhoz. A fejlesztő most azt ígéri, hogy további videóiban részletesen beszámol majd a fejlesztés utolsó szakaszáról, és az Anthem viharos 2019-es megjelenéséről is.
Forrás: 3djuegos



