Kojima nagy dobása: az OD horrorjátékról 20 év múlva beszél majd mindenki – most még csak találgatunk!

Kojima nem foglalkozik azzal, mit mondanak majd az OD horrorjátékról megjelenése után; szerinte a valódi értékelések csak „10 vagy 20 év” múlva érkeznek meg. A Metal Gear Solid atyja tisztában van vele, hogy következő címéről rengeteg vélemény születik majd, de szerinte az igazán fontos visszacsatolás csak jóval később jön el.

 

A Kojima Productions lassan új irányba fordítja figyelmét. Most, hogy a Death Stranding 2 már elérhető PlayStation 5-re, a fejlesztők minden energiájukat az OD elkészítésére összpontosítják; ez az Xbox támogatásával készülő horrorjáték már a bejelentő trailerével is komoly hullámokat vert. Hideo Kojima, a projekt vezetője, egyelőre kevés konkrétumot osztott meg az élményről – a szereplők közt például ott lesz Sophia Lillis és Udo Kier –, viszont már most kijelentette: őt nem az azonnali kritikák érdeklik, hanem az, hogy „10 vagy 20 év” múlva mit mond majd a közönség.

A Metal Gear Solid megalkotója a Ssense-nek adott interjúban beszélt munkamódszeréről, új projektjeiről és arról, milyen személyes érzésekkel viszonyul az OD-hoz. Itt nevezte meg az új horrorjátékát olyan élményként, amely mindenféle véleményeket vált majd ki – szerinte „valami teljesen másról van szó… vagy imádni fogják, vagy gyűlölni.”

Senkit sem lepnek meg ezek a kijelentések. Kojima köztudottan szeret megosztó, vitákat kiváltó játékokat fejleszteni; ezt láthattuk már a Death Stranding sorozatnál is. Érdekesség, hogy a japán kreatív örömmel fogadta, amikor a belső teszteken a játékosok 60%-a utálta az első Death Strandinget – ő ugyanis nem blockbuster játékokat akar gyártani. Sőt, bizonyos elemeket szándékosan „rosszabbá tett” a Death Stranding 2-ben is, hogy távolodjon a mainstream trendektől.

A Ssense-interjú legérdekesebb pontja talán az, hogy Kojima őszintén kíváncsi a médiavisszhangra és a játékosok véleményére – de nem azonnal, hanem hosszú idő elteltével. „Az igazi értékelések csak később jönnek – 10 vagy 20 év múlva” – jelentette ki. Így szeretne olyan alkotást létrehozni, amely sokáig vita és gondolkodás tárgya marad.

 

OD: hol tart most a fejlesztés?

 

Jó ideje nem érkezett nagyobb hír az OD körül. Amit tudni lehet: a Kojima Productions teljes titokban dolgozik, és a fejlesztés időközben leállt a színészek sztrájkja miatt, ami mostanra véget ért. Ezen túl Hideo Kojima a Microsoft vezérét, Phil Spencert és több kollégáját is elvitte egy hagyományos japán rituáléra, amivel a rossz szellemeket űzték el – ilyen szokás Japánban horrorfilmek és hasonló alkotások készítése előtt.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.