A Sony közölte negyedéves pénzügyi eredményeit, és ebből megtudtuk, hogy a PlayStation 5 hardveres és szoftveres eladásai hogyan alakultak.
Június 30-ával bezárólag 80,3 millió PlayStation 5-öt szállítottak ki a boltokba. Az előző negyedévben (április és június vége között) 2,5 millió példányt szállított le a Sony, ami nagyon minimális előrelépésnek tekinthető, ugyanis az egy évvel korábbi adathoz képest ez 0,1 millióval több, ugyanis 2024 áprilisa és június vége között 2,4 milliót mutatott fel a 2020-ban megjelent PlayStation 5. Ha már itt tartunk, nincsen megkülönböztetés, hogy a 2,5 millióból mekkora részt tett ki a PlayStation 5 Pro, ám a Nintendo Switch esetében sem látni, hogy milyen az alap, a Lite és az OLED modell aránya.
A PlayStation 5 és PlayStation 4 játékokból a három hónap során 65,9 milliót értékesítettek. (A PlayStation 4 eladásai adatait a Sony már jó ideje nem közli.) Ez viszont jelentős, 12,3 milliós előrelépés, mert tavaly ez az adat mindössze 53,6 millió volt. 6,9 millió volt a belső fejlesztésű (first-party) játékok eredménye, ami tavaly 6 millió volt (úgyhogy itt is 0,9 milliós előrelépés volt). A PlayStation Store aránya továbbra is növekszik, ugyanis tavaly 80% volt a digitális játékok aránya, idénre ez már 83%-ra növekedett. A lemezes játékok tehát nem nagyon tartják a frontot, ami a használt játékok kereskedelmét visszaszorítja (ezt akarják amúgy elérni a konzolgyártók és a játékkiadók többsége is).
A PlayStation Plus előfizetők számát a Sony már hosszú ideje nem árulja el, így erről nincs tudomásunk. Helyette azt közli a cég, hogy a PlayStation Networknek hány havi aktív felhasználója van (ami értelemszerűen magasabb, mert ehhez nem kell előfizetni a szolgáltatásra). 123 millió volt június 30-ával bezárólag, ami 7 millióval több mint egy évvel előtte (2024-ben ez még 116 millió volt).
A Sony-nak tehát kicsit össze kell szednie magát, mert ez nem valami izmos eredmény. Kellenének az erős exkluzív címek, vagy a Nintendo Switch 2 eltereli a figyelmet.



