Már a Sony is elismerte: a platform mint üzletág fontosabb a hardvernél!

Azaz: a Microsoft után a Sony is hasonló multiplatform stratégia felé kíván lépéseket tenni, így nem csak az élő szolgáltatású (live service) címek lesznek ott az Xboxon.

 

A Sony közzétette a negyedéves pénzügyi eredményeit. Ennek alapján írtuk a minap, hogy a PlayStation 5-ből eddig 80,3 millió példányt szállítottak 2025 június végéig a boltokba. A teljes Game and Network Services (G&NS) szegmens 8%-os éves növekedést regisztrált, 936,5 milliárd yen (6,35 milliárd dollár) értékesítéssel, elsősorban a külsős (third-party) játékok értékesítésének növekedése miatt, amelyet részben ellensúlyozott a devizaárfolyamok negatív hatása. A közelmúltbeli erős felhasználói elkötelezettségi trend következtében a Sony kissé felfelé módosította a 2025-ös pénzügyi évre vonatkozó értékesítési előrejelzését az előzőhöz képest 4 billió 320 milliárd yenre (29,31 milliárd dollárra), valamint az üzemi eredmény előrejelzését 4%-kal, 500 milliárd yenre (3,39 milliárd dollárra). A negyedév teljes játékideje is 6%-kal nőtt az előző évhez képest.

A Sony azt is közölte, hogy az üzleti eredmény körülbelül 2,3x-ára nőtt az előző év azonos időszakához képest, és elérte a 148 milliárd yent (1 milliárd dollárt), ami új negyedéves rekordot jelent a szegmensben. Ez elsősorban a third-party játékok értékesítésének növekedésének és a hálózati szolgáltatások bevételeinek emelkedésének köszönhető. De a legérdekesebb információ, legalábbis a játékosok számára, a befektetőkkel folytatott kérdések és válaszok során hangzott el, amikor Hayakawa Sadahiko, a Sony pénzügyi és befektetői kapcsolattartásért felelős alelnöke elmondta: „A játékiparban elmozdulunk a hardverközpontú üzleti modelltől egy olyan platform üzleti modell felé, amely bővíti a közösséget és növeli az elkötelezettséget.”

Ez összhangban van a nemrégiben felfedezett (és általunk is említett), multiplatform és fiókkezelésért felelős vezető pozícióra vonatkozó álláshirdetéssel, amely arra utalt, hogy a Sony még több játékot hoz majd nemcsak PC-re, hanem Xbox és Nintendo platformokra is, annak érdekében, hogy növelje a PlayStation felhasználók számát (azokat a nehezen megfogható havi aktív felhasználókat, vagy angol rövidítéssel élve MAU-kat).

Ha egy ilyen modellváltás beigazolódna, akkor csak a Nintendo fejlesztene kizárólagosan a saját hardverére, ami lényegében a konzolháborúk végét jelentené.

Forrás: WCCFTech, Sony

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)