Közel 12 év telt el a Grand Theft Auto V megjelenése óta, de a Rockstar nyílt világú klasszikusa még mindig újabb és újabb frissítésekkel lepi meg a rajongókat. Most az Enhanced PC kiadás kapott támogatást az Nvidia DLSS 4 technológiájához, ami látványban és teljesítményben is új szintre emeli Michael, Trevor és Franklin kalandját.
A legendás Grand Theft Auto V továbbra sem pihen: a Rockstar ezúttal az Enhanced PC verziót frissítette, hogy kompatibilis legyen az Nvidia DLSS 4 technológiájával. Ez a fejlesztés a GeForce RTX 50-es és 40-es sorozatú kártyák tulajdonosainak szól, és egyszerre növeli a képkockaszámot, csökkenti a késleltetést és javítja a látványt.
Az Nvidia hivatalos weboldalán közzétett közlemény szerint a DLSS 4 nemcsak a GTA V-ben, hanem a Hellblade 2 Enhanced, a Supraworld és a Titan Quest 2 címekben is elérhetővé vált. A technológia kétféle módszerrel fokozza a teljesítményt: a Multi-Frame Boosting az RTX 50-es sorozat számára, míg a Single-Frame Boosting az RTX 50-es és 40-es sorozat számára nyújt előnyt.
De mi is pontosan a DLSS, és hogyan javítja a játékélményt? Ez egy mesterséges intelligenciát alkalmazó neurális renderelési technológia, amely képkockák generálásával magasabb FPS-t, alacsonyabb késleltetést és szebb látványt biztosít. Ha ehhez hozzávesszük az Nvidia további grafikai eszközeit, mint a DLSS Ray Reconstruction, a DLSS Super Resolution vagy a DLAA, a játékélmény még simább és látványosabb lesz.
Az ipar már a GTA VI-ra figyel
Bár sok játékos örül a GTA V frissítésének, a reflektorfény már a következő részre, a GTA VI-ra irányul. A Rockstar és a Take-Two 2026. május 26-ra tervezi a megjelenést PS5-re és Xbox Series konzolokra, és elemzők szerint Lucia és Jason története rekordidő alatt a valaha volt három legsikeresebb játék közé emelkedhet.
A pletykák 90–100 eurós árat emlegetnek, de iparági szakértők úgy vélik, a Rockstar inkább a GTA Online bevételeiből téríti meg a költségeket. A Take-Two vezérigazgatója mindössze annyit árult el, hogy céljuk „mindig több értéket nyújtani, mint amennyit a játékosok fizetnek”.
Forrás: 3djuegos



