Mindenki látta, hogy baj van: a Remedy elismeri, bukás lett az FBC: Firebreak, de nem adják fel

Mindenki érezte, hogy nincs minden rendben, most pedig a Remedy is nyíltan kimondta: az FBC: Firebreak gyengén teljesített a piacon. A Control alkotói szerint a PC-s eladások elmaradtak a várttól, de bíznak benne, hogy a következő hónapokban javulhat a helyzet.

 

Nem kell iparági szakértőnek lenni ahhoz, hogy lássuk: az FBC: Firebreak rajtja igencsak nyögvenyelős volt. A fejlesztők is elismerték, hogy „nem ment minden simán” a megjelenéskor, és a cikk írásakor a SteamDB szerint egyszerre mindössze 20 játékos volt jelen a szervereken. Most a Remedy egyenesen a játék kereskedelmi teljesítményéről beszélt, megerősítve a gyanút: az eladások elmaradtak a várakozásoktól.

A Remedy a legfrissebb pénzügyi jelentésében külön szekciót szentelt az FBC: Firebreak eredményeinek. Egyrészt ünnepelték, hogy a multiplayer „technikai siker” volt, és az első 10 napban elérte az egymillió játékost; ez főként a PS Plus és Xbox/PC Game Pass integrációnak köszönhető. Ugyanakkor a cím „kevesebb bevételt hozott a vártnál” Steamen, ami komoly gond az Alan Wake készítőinek, hiszen a Valve platformját szánták fő értékesítési csatornának.

„A kezdeti bevezető élmény és a küldetésstruktúra magas korai játékoslemorzsolódást és negatív értékelések hullámát eredményezte” – áll a Remedy közleményében. „Ahogy a játékosok több időt fektettek a játékba, és frissítéseket adtunk ki, az értékelések összképe pozitívabb lett.”

Ennek ellenére a cég nem tagadja a nyilvánvalót: a játék kereskedelmi értelemben kudarc. „Kereskedelmi szempontból nem vagyunk elégedettek az FBC: Firebreak értékesítésével a megjelenés fázisában. Eddig a kereskedelmi teljesítményt elsősorban az Xbox és PlayStation előfizetéses szolgáltatásokkal kötött megállapodások vezérelték. Ezen megállapodások bevételének jelentős része a szerződés időtartama alatt kerül majd elszámolásra.”

 

A Remedy nem adja fel az FBC: Firebreak-et

 

Ez azt jelenti, hogy a Remedy feladja az FBC: Firebreak-et? Szó sincs róla. A Control alkotói nem hátrálnak meg a multiplayer-projekt mögül, és bíznak abban, hogy a következő hónapokban jelentősen javulhat a kereskedelmi teljesítmény. „Az FBC: Firebreak-et úgy terveztük, mint egy idővel fejlődő játékot. A döcögős rajt ellenére úgy gondoljuk, hogy szilárd alapunk van a további építkezéshez. Azok a játékosok, akik több mint egy órát játszottak, többnyire pozitív értékeléseket hagytak – ez mutatja, hogy az alap játékmenet szórakoztató.” A csapat már kiadott néhány frissítést a meccsek élénkítésére, és folytatni kívánja ezt a folyamatot több javítással, köztük egy nagyobb frissítéssel, amely szeptemberben érkezik.

Az FBC: Firebreak eredményein túl érdemes megemlíteni, hogy a Remedy röviden beszélt minden aktuális projektjéről is. Kiemelték a Control 2-t, amelynél most a játékmenetre, környezetekre és küldetésekre fókuszálnak. Emellett a Max Payne 1 és 2 remake-je teljes gőzzel készül, és „a Rockstar Games-szel való együttműködés továbbra is szoros és eredményes”. Értékesítési fronton pedig megjegyezték, hogy a Control már 5 millió példányban kelt el a megjelenés óta, míg az Alan Wake 2 stabil kereskedelmi teljesítményt mutat.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.