Mark Darrah (aki 2020-ban távozott a BioWare-től) úgy gondolta, hogy nem volt elegendő tehetséges fejlesztő a csapatban, ami aztán a stúdió kárára ment.
Darrah az utóbbi időben sokat beszélt a témáról saját YouTube-csatornáján, és az alább beágyazott videóban némileg megismételte volt kollégája, a Dragon Age alkotója, David Gaider szavait, amikor azt állította, hogy a fantasy sorozatnak mindig nagyon nehéz volt megszereznie a szükséges erőforrásokat. Gaider szerint a Mass Effect volt az Electronic Arts kedvence, bár Darrah úgy vélte, a helyzet bonyolultabb. A probléma szerinte az volt, hogy a BioWare egyszerre túl sok dologba kezdett. Ennek eredményeként „kannibalizáció” történt a fejlesztők körében: a tehetségeket folyton átcsoportosították a projektek között, ami teljesen kimerítette a stúdiót.
„Mi több dolgot próbálunk egyszerre csinálni. Ha megnézzük a DICE-ot, ők alapvetően csak egy dolgot csinálnak egyszerre, és néha ez nagyon jól alakul, néha pedig nem annyira. Az Electronic Arts jobban szerette a Mass Effect-et, mint a Dragon Age-et? Szerintem igen. Ez volt az oka annak, hogy a Dragon Age nem vonzotta a szükséges közönséget? Ebben nem vagyok annyira biztos. Szerintem ez csak a BioWare struktúrája és az Electronic Arts pénzügyi konzervativizmusa miatt van, amelyek nem igazán illeszkednek egymáshoz. Szerintem az Electronic Arts-on belül jobb, ha egyszerre csak egy játékkal foglalkoznak… A Battlefield 4 megjelent, és a bevezetése nagyon zökkenőmentes volt, és a DICE időt és erőforrásokat fordított a játék kijavítására. A The Sims 4 is megjelent, és a bevezetése szintén nagyon zökkenőmentes volt – ugyanaz a helyzet.”
„A két stúdiónak nem volt más projektje. Ha a Battlefield 4 nem működött volna, az Electronic Artsnak be kellett volna zárnia a stúdiót. Ha a The Sims 4 nem működött volna, akkor gyakorlatilag be kellett volna zárni a Maxist. Ha a Mass Effect: Andromeda nem működik, akkor két másik projekt várja ezeket az embereket! Az Electronic Arts nem szereti a kudarcot, és alig várja, hogy továbblépjen, de ha nincs más, amin dolgozni lehet? A stúdió azt mondja, hogy meg tudják oldani. Az Electronic Arts-on belül a BioWare-nek jobb, ha egy játékot csinál egyszerre,” mondta Darrah.
Darrah tisztázta, hogy szerinte nem azért illik az Electronic Arts jobban olyan stúdiókhoz, mint a DICE vagy a Maxis, mert jobban támogatja őket, hanem azért, mert hatalmas fejfájást jelent egy egész stúdiót bezárni, ha a nagy, fő projektjük nem működik. Egy több projekten dolgozó stúdió képét festette le, amely kétségbeesetten próbál fejlesztőket elcsábítani, ahol csak lehet. Darrah szerint ez az oka annak, hogy a The Sims 4 évekig kapott frissítéseket, a Dragon Age: The Veilguard viszont nem fog.
Forrás: PC Gamer



