A Tekken 8 készítői visszavágnak a negatív visszhangra

Az elbukott kezdetektől a szoros átmeneten át mára a Tekken 8 fejlesztői elég erősnek érzik magukat ahhoz, hogy tompítsák a problémát. Katsuhiro Harada és Michael Murray szerint a negatív megítélés nagyobb, mert „a boldog játékosok általában nem mondanak véleményt”.

 

A vita nem csorbította a Tekken 8 sikerét, de a verekedős játék közmegítélésére hatással volt. A veterán sorozat legújabb része érdekes időszakot él: az eladások stabilak, a jelenléte az Evo-hoz hasonló versenyeken vitathatatlan, és a Bandai Namco nem készül magára hagyni a projektet. Ennek ellenére a játékosok jelentős része rendkívül elégedetlen, ami intenzív vitákat – és feszültséget – generált a közösségi médiában. A kreatív csapat, Katsuhiro Harada vezetésével, úgy döntött, reagál és kontextusba helyezi ezt a véleményhullámot.

Az Evo 2025-ön a stúdió bemutatta Armor Kinget, a visszatérő klasszikus karaktert újratervezett külsővel, új mechanikákkal és támadóbb stílussal, beleértve a Bad Jaguar nevű új állást. A csapat emellett meglepte a rajongókat Miary Zo leleplezésével, aki az első Madagaszkárról származó női harcos. A karakter megalkotása érdekében Harada és Kohei Ikeda rendező ellátogatott az afrikai szigetre, hogy autentikusan ábrázolják kulturális jellemzőit és harcstílusát.

A gond az, hogy a japán csapat alaposan kidolgozott tartalmai ellenére a tavaly áprilisban elindított 2. évad negatív fogadtatása még mindig élénken él sok játékos emlékezetében, ezért Harada személyesen akarta megosztani az azóta gyűjtött adatokat. A Gamespotnak nyilatkozva elmondta, hogy a közösség egy része azt szeretné, ha a Tekken 8 jobban hasonlítana a Tekken 7-re, míg mások élvezik az új irányt.

Ebben a helyzetben igyekezett tompítani a negatív visszhangot, kiemelve, hogy bár a közösségi média felerősítheti az elutasítás látszatát, a valóság árnyaltabb: sok elégedett játékos nem osztja meg a véleményét, és egyes negatív hozzászólások inkább aktuális hangulatot, semmint személyes tapasztalatot tükröznek. A kulcs szerinte az, hogy mindenkit meghallgassanak, de ne sodródjanak el az online negativitás hullámával.

 

A múltban nem vált be minden közösségi kérés teljesítése

 

A veterán játéktervező, Michael Murray felidézte, hogy korábban, amikor a csapat mindent eltávolított, amit a közösség kritizált, az nem vezetett jó eredményre. Példaként a Tekken 4-et hozta fel, amely jó szándékai ellenére is furcsa epizódként vonult be a sorozat történetébe. A csapat szeretné elkerülni ennek a hibának a megismétlését, és inkább arra koncentrál, hogy alaposan elemezze, mely változtatások szolgálják valóban a játékmenet élményét, anélkül hogy feladnák a sorozat identitását vagy önelégültté válnának.

Mindazonáltal a Tekken 8 jelenlegi megítélése az, ami: rendkívül negatív. Bár a Steam-értékelések javultak, a játék még mindig épphogy eléri az elfogadható szintet, így egy rossz lépés könnyen véget vethetne a mostani jó sorozatnak. Harada szerint azonban a közelgő verseny az új Virtua Fighter-rel nem fenyegetés, hanem lehetőség több játékos bevonzására és a Tekken 8 értékének bizonyítására.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.