Az Assassin’s Creed 3 rendezője szerint az Ubisoft kifejezetten arra utasította a fejlesztőket, hogy mindenáron növeljék a játékidőt. A cél nem a játékosélmény javítása volt, hanem az, hogy késleltessék a játék használtpiacra való visszakerülését, különösen a GameStop üzleteiben.
A játékidő hossza régóta forró téma a játékosközösségben, különösen az olyan szériáknál, mint az Assassin’s Creed, ahol sokan jobban kedvelik a tömörebb, fókuszáltabb kalandokat, mint a sokórás, töltelékekkel teli játékokat. Az utóbbi években sok játékos belefáradt a túl hosszú, széttartó címekbe. És mint most kiderült, az Assassin’s Creed 3 fejlesztőire az Ubisoft komoly nyomást gyakorolt, hogy mesterségesen hosszabbítsák meg a játékidőt – üzleti okokból.
Alex Hutchinson, az Assassin’s Creed 3 rendezője a Gamesradarnak adott interjújában elmondta, hogy belső utasításra „további órákat kellett hozzáadniuk” a játékhoz, és különféle RPG-elemekkel kellett „felhízlalniuk” azt, hogy lassítsák a másodlagos piacon történő továbbértékesítést. „A GameStop volt az egyetlen, aki pénzt keresett a használt példányokon” – fogalmazott, hozzátéve, hogy az volt a cél, hogy a játékos „tovább tartsa a lemezt a tokban”.
RPG-elemekkel kitolt játékidő
Hutchinson szerint az akció-kalandjátékok „hírhedten drágák egy-egy játékórára vetítve”, így a legolcsóbb és legegyszerűbb mód a játékidő növelésére az RPG-rendszerek – szintek, felszerelések, statisztikák, loot – hozzáadása volt. Bár 2017-ben elhagyta az Ubisoftot, visszatekintve kissé értetlenül áll a franchise radikális irányváltása előtt, amely viszont kétségkívül szélesebb közönséget ért el.
„Szerintem ez az egyetlen franchise, amely képes volt műfajt váltani anélkül, hogy elvesztette volna a közönségét. Kockázatos volt, de működött” – mondta. A játékidőre visszatérve így fogalmazott: „Aggódtam, hogy ha valaki 200 órát tölt el egy Assassin’s Creed résszel, vajon lesz-e kedve egy év múlva újra belevágni? Szerencsére a környezet és a főhős teljes cseréje friss hatást kelt, így megússzák. De az én szenvedélyem az akció-kaland, nem a statisztikák tologatása. Hiányoznak a régi idők.”
Bár az újabb részek – mint az Assassin’s Creed Shadows – elérték az 5 milliós játékosszámot, a rajongók továbbra is vágyják a lineárisabb, lopakodás-központú epizódokat, mint amilyen a Mirage is volt.
Az Ubisoft nem a mélyebb élmény miatt hosszabbította meg a játékot, hanem azért, hogy késleltesse a használt eladásokat. Az RPG-mechanikák mögött nem kreatív, hanem üzleti döntés húzódott. A franchise ma is sikeres, de sokan visszasírják a lopakodós, klasszikus Assassin’s Creed-hangulatot.
Forrás: 3djuegos



