A Wedbush Securities neves elemzője a Fairgame$ kapcsán is tett egy kijelentést, amit aztán később pontosítania kellett…
Michael Pachter a Pachter Factor podcast legújabb epizódjában a Sony élő szolgáltatású játékok felé történő átállásáról beszélt, amelyet több hibás lépés miatt is kritizált (például a Bungie felvásárlása). Pachter szerint a Sony messze többet fizetett a Bungie-ért, mint amennyit valójában ért. Az elemző mellékesen megjegyezte, hogy Jade Raymondot elbocsátották, és a Fairgame$ című játékát törölték. Erre később még visszatérünk, de előbb nézzük, mit mondott Pachter:
„A Sony azt mondta: »nekünk is kell valami ilyesmi«, és megvették a Bungie-t. A Bungie készítette a Halo-t, nyilvánvalóan tehetségesek. Megcsinálták a Destiny-t, ami jó volt, és folyamatos bevételt hozott. De 3,6 milliárd dollárért vették meg. Nem egy mobilkiadót, mint a Scopely-t, amelyet 4,9 milliárdért vásároltak, és 3-3,5 milliárdos bevétele van. A Bungie bevétele 300 millió. Nem vették meg a Nianticot, amelynek 1,5 milliárd a bevétele. Nem szereztek olyan szakembereket, akik tudják, hogyan kell live service játékot csinálni. Ehelyett az összes konzolos fejlesztőjüket live service fejlesztővé alakították, ami a Concord és a stúdió bezárásához vezetett. Ez Jade Raymond elbocsátásához és a Fairgame$ törléséhez vezetett,” mondta Pachter.
Raymond 2021-ben alapította a Haven-t, távozását májusban jelentették be. Akkor hivatalosan csak annyit közöltek, hogy a Fairgame$ 2026-ra lett halasztva. A PlayStation 5-re és PC-re készülő játékot „versenyszerű rablási élményként” írták le. Ha valóban törölték volna, az újabb súlyos csapás lenne a Sony live service terveire a Concord és a The Last of Us Online után. Pachter ekkor közvetlenül is nekiment a Sony-nak, mondván, eltévedtek és már nem tudják, mit csinálnak:
„Rossz menedzserek. Nem tudják, mit csinálnak. Azt kellene tenniük, amiben jók, és megvenniük azt, amiben nem jók. És ha olyat veszel meg, amiben nem vagy jó, az nem a Bungie, mert a Bungie konzolos játékokat készít. A Sony abban jó. Vegyék meg a Kinget, a Zingát, a Supercellet, a Peak Gamest – valakit, aki tudja, hogyan kell free-to-play live service játékot készíteni. Vegyék meg a Respawnt. Nem tudtuk, hogy Vince Zampella képes rá, de megcsinálta. De nem, szerintem a Sony eltévedt…” – tette hozzá Pachter.
I just confirmed with Michael Pachter that he does not know if Fairgames was cancelled.
„I misspoke. Said Jade was let go, and assumed it was cancelled. I have no info on the game at all. Feel free to quote this, I truly don’t know.” -Michael Pachter https://t.co/d0d0LZNk5H
— Destin (@DestinLegarie) August 16, 2025
És akkor visszatérve a Fairgame$ törlésére: Pachter tisztázta, hogy tévesen nyilatkozott. Az ex-IGN szerkesztő Destin Legarie idézte Pachtert, aki elmondta: Jade Raymond valóban távozott, de ő csak feltételezte, hogy emiatt a játékot törölték. Valójában semmilyen információja nincs róla. Ettől függetlenül a Sony-kritika tartalma változatlanul érvényes marad.
Forrás: WCCFTech, Push Square



