„Megálltunk a fejlődésben,” állítja a volt PlayStation-vezér, aki szerint ideje elfelejteni a grafikai hajszát, és inkább az olcsóbb, egyszerűbb hardverre kell koncentrálni. Úgy véli, hogy a technikai előrelépések már alig érzékelhetők, ezért az ár és a hozzáférhetőség sokkal fontosabb tényezővé válik. „Elértük a plafont,” – tette hozzá Shawn Layden, aki az egyszerűbb és olcsóbb hardver mellett érvel.
A játékipar furcsa ponthoz érkezett. A grafika olyan részletességet ért el, hogy már nem képes úgy lenyűgözni, mint régen, így a 2020 utáni generációváltások inkább apró lépéseknek érződnek, nem forradalmaknak. Nem fogunk többé olyasmit látni, mint a 2D-ről a 3D-re való váltás, amikor a különbségek azonnal szembeötlőek voltak. Ma a fejlődés jóval finomabb, az árak viszont rendszeresen emelkednek – ez az, ami most teljesen átírja a játékipar prioritásait.
A grafikai plafon közel van
Ebben a kontextusban Shawn Layden, a PlayStation korábbi vezetője kijelentette: „elértük a plafont” a játéktechnológiában. Úgy véli, a következő lépés az, hogy a cégek „olcsóbb és egyszerűbb” hardvert készítsenek. A GamesIndustry.biz-nek adott interjújában a volt Sony-vezető még azt is megkérdőjelezte, hogy a játékosok tényleg észre tudják-e venni a különbséget 90 és 120 fps között. Layden korábban többször is kritizálta a grafika túlzott központi szerepét.
Szerinte a mostani konzolgenerációk csupán apró, inkrementális előrelépéseket hoztak, és az, hogy a játékosok „mikro-ugrásokat” érzékeljenek, nem ideális. Layden javaslata: egyszerűsíteni a felhasználói élményt, csökkenteni a fogyasztói költségeket, és ezzel megnyitni az utat a hardvergyártók szélesebb körének. Ez több versenyt hozna az árakban és a formatervezésben, ami illeszkedik ahhoz a trendhez, hogy a játékosok egyre inkább a hozzáférhetőséget és a kényelmet részesítik előnyben, nem pedig a legjobb grafikát vagy a legfrissebb technológiát.
Forrás: 3djuegos



