Hat hónappal a megjelenése után bezárják a játékukat mint szolgáltatást, de máris újabbat dobnak piacra, ráadásul teljesen ingyen, mert hisznek abban, hogy tanultak a hibáikból. A Wargaming magabiztos abban, hogy a Steel Hunters fiaskója után a World of Tanks: Heat jobban fog teljesíteni.
A Wargaming újabb terjeszkedésre készül a World of Tanks: Heat című játékkal. Ez szokatlan húzás az orosz csapattól, amely eddig főként szimulátorokra és erős történelmi alapokra épülő játékokra koncentrált, most azonban egy arcade hőslövöldével rukkol elő, azoknak, akik egy „drop-in, drop-out” élményt keresnek. Bár a stúdió világossá tette, hogy a Heat teljesen ingyenes lesz, és egyetlen fillért sem kér majd a játékosoktól, sokan kételkednek a döntésben a Steel Hunters bukása után. Mit tanult tehát a Wargaming abból a négy hónapja indult, októberben bezáró free-to-play projektből?
A Gamescom 2025 előtti eseményen a Wargaming csapatával beszélgetve, ahol exkluzív betekintést kaptunk a Heat és a World of Tanks 2.0 frissítésébe, Artyom Yantsevich, az új játék igazgatója őszintén beszélt a korábbi kudarcokról: „Megbeszéltük és megosztottuk az ötleteket a Steel Hunters csapatával, és amit mondhatok, hogy mi nagyon odafigyeltünk a játékosok elvárásaira, különösen egy olyan piacon, ahol a Heat-hez hasonló játék próbál boldogulni.”
A Heat sikerét az átláthatóságban látják
Yantsevich hangsúlyozta, hogy bár a Steel Hunters nem egy rosszul kigondolt projekt volt, a Heat több szinten is kiforrottabb lesz: fizikailag, mechanikailag, játékmenet és jutalmazás terén. „Azt szeretnénk, hogy a játékos az első perctől kezdve pontosan tudja, mire számíthat” – tette hozzá, utalva arra, hogy a fejlesztők közvetlen párbeszédet akarnak folytatni a közösséggel.
A Wargaming ezúttal nagy hangsúlyt fektetett a játékosélményre: javítják a felületet, optimalizálják a szervereket, és finomítanak az előrehaladási rendszeren. Céljuk, hogy megtartsák a World of Tanks közösséget, és visszacsábítsák azokat, akiket kiábrándított a Steel Hunters, amely tegnapra már alig 35 játékossal vegetált. „Úgy gondoljuk, hogy egy ekkora piacon csak akkor lehet labdába rúgni, ha odafigyelünk arra, mit akar a játékos” – mondta Yantsevich. „Az egyik módja ennek a cross-play és a cross-progression lesz.”
A World of Tanks: Heat-nek egyelőre nincs megjelenési dátuma, de biztosan PC-re és konzolokra egyszerre érkezik majd. A Wargaming reméli, hogy ezzel sikerül visszanyerniük a közösség bizalmát a Steel Hunters kudarca után.
Forrás: 3djuegos



