A Battlefield 6 nyílt bétája történelmet írt: az EA szerint még soha nem volt ilyen népszerű egyetlen Battlefield-béta sem, és több mint 92 millió órányi játékidőt és 420 millió meccset produkált. A kiadó nemcsak az adatokat, hanem a játékosok viselkedését is elemzi, és már készül a végső változtatásokra az október 10-i megjelenés előtt. A legfontosabb módosítások között szerepelnek a pályák határainak szigorítása, a fegyverek újrakalibrálása és a mozgásmechanikák átdolgozása is.
Most, hogy néhány nap eltelt a Battlefield 6 nyílt bétája óta, az EA és a Battlefield Studios végre betekintést nyújtott a játék próbaverziójának statisztikáiba – és az adatok, ahogy azt sejteni lehetett, egészen elképesztőek. A kiadó szerint ez volt a sorozat történetének legnagyobb bétaeseménye: összesen 420 127 450 meccset játszottak le, és több mint 92 351 578 órát töltöttek a játékosok a digitális hadszíntéren.
A tartalom mennyisége is rekordot döntött: a béta során négy térképet és több játékmódot is kipróbálhattak a résztvevők. A játékosok közül 32% az Assault osztályt választotta, 26% a Supportot, 23% az Engineert, míg a Recon karakterrel mindössze 19% próbálkozott.
Elemzések és finomhangolások a végső változat előtt
Az EA nemcsak az adatokat nézte meg, hanem részletesen elemezte a játékosok viselkedését is, és figyelembe vette a közösségtől érkező visszajelzéseket. Ennek eredményeként több játékelemen is változtatnak a közelgő megjelenés előtt, melyre 2025. október 10-én kerül sor.
A pályák terén például sok játékos kihasználta a határon túli flanking lehetőségeket: kiszaladtak a pályáról, majd hirtelen visszaugorva hátba támadták az ellenfelet. Az EA már dolgozik azon, hogy ezt a trükköt megszüntesse, és a játékmenetet a kijelölt területeken belül tartsa.
Ami a pályaméretet illeti, a béta során néhány játékos aggodalmát fejezte ki a kisebb méretű térképek miatt. Erre válaszul az EA megerősítette, hogy a megjelenéskor lesznek gyorsabb tempójú, de nagyobb léptékű pályák is. A Battlefield Labs program résztvevői hamarosan két új többjátékos térképet is kipróbálhatnak a végleges verzió előtt.
Fegyverek tekintetében – bár a béta nem tartalmazta a teljes arzenált – a fejlesztők „célzott finomhangolásokat” végeznek a lövöldözés élményén, hogy az következetesebb és kielégítőbb legyen. Ez magában foglalja a visszarúgás és a tap-fire tulajdonságok kiigazítását minden fegyvernél. Az M87A1-es shotgun például többé nem lesz „one-shot kill” fegyver: mostantól több lövés kell egy öléshez.
A játékosmozgást is újratervezik: csökken a vízszintes mozgási sebesség, és komolyabb büntetés jár a folyamatos ugrálásért. Az ugrás és a csúszás közbeni pontosságot is csökkentik, hogy ezek a mozgásformák kevésbé legyenek előnyösek harci helyzetekben.
Végül az EA a játékoslétszámokat – különösen a Rush módban – és a lejátszási listákat is újraértékeli, jelezve, hogy „a megfelelő egyensúly megtalálása folyamatos folyamat”.
A következő lépéseket elsőként a Battlefield Labs program résztvevői érzékelhetik, akik hamarosan játékbeli frissítéseket kapnak a közelgő eseményekhez. Mindenki másnak október 10-ig kell várnia, hogy megtapasztalja a bétát követő változásokat PC-n, PS5-ön és Xbox Series X/S-en.
Forrás: WWCCTECH



